Viešųjų paslaugų valdymas ADM 3016

  • Dalyko kodas: ADM 3016
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Management of Public Services Delivery
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. A. Mikalauskas, dr. R. Civinskas, prof. dr. S. Pivoras, VDU PMDF Viešojo administravimo katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurse studijuojama viešųjų paslaugų sistema, viešųjų paslaugų valdymas ir teikimo organizavimas tenkinant piliečių poreikius. Nagrinėjami pagrindiniai viešųjų paslaugų valdymo būdai ir instrumentai, paslaugų teikėjų organizacinė elgsena ir tapatumai, teikėjų atskaitomybės ir darbo kokybės užtikrinimo procesai ir mechanizmai, paslaugų teikimo veiksmingumas. Detaliai aptariama geroji paslaugų teikimo praktika ir Lietuvos patirtis bei problemos įvairiose viešųjų paslaugų teikimo srityse.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course aims to study system of public services, organization and management of public services’ delivery in order to satisfy citizens’ needs. Main methods and instruments of the delivery of public services are studied as well as organizational behavior and administrative identities of service providers. Students get knowledge about the mechanisms of the assurance of service quality and accountability of service providers. Best practice of service delivery is analyzed in detail as well as Lithuanian experience and problems in various fields of service delivery are discussed.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Viešojo administravimo įvadas, Lietuvos politinė sistema

Dalyko studijų rezultatai

1. Įvardinti pagrindines viešųjų paslaugų rūšis ir apibūdinti viešųjų paslaugų organizavimo, finansavimo ir valdymo būdus bei priemones.
2. Įvertinti įvairių paslaugų teikėjų darbo bei atskaitomybės už jį privalumus ir trūkumus.
3. Išskirti ir apibūdinti paslaugų teikimo veiksnius, susijusius su paslaugų teikėjų organizacine elgsena ir tapatumais.
4. Įvertinti viešųjų, taip pat administracinių paslaugų valdymo priemones ir veiksmingumą Lietuvoje.

Dalyko turinys

Viešųjų paslaugų samprata. Administracinės paslaugos ir gerovės paslaugos. Viešosios paslaugos ir jų teikimo organizacinė bei valdymo sistema. Viešųjų paslaugų finansavimas. Viešųjų paslaugų kokybės valdymas. Technologijų vaidmuo valdant viešųjų paslaugų teikimą.
Paslaugų teikėjai, privataus sektoriaus dalyvavimo teikiant viešąsias paslaugas valdymas. Profesijos, profesionalai ir profesionalumu grįstas paslaugų teikimas viešajame sektoriuje. Vadybininkų ir profesionalų santykiai ir sąveika. Piliečių įtraukimas ir dalyvavimas paslaugų teikimo veiklose (paslaugų ko–produkcija). NVO vaidmuo teikiant viešąsias paslaugas.
Personalizuotų (individualizuotų) viešųjų paslaugų teikimo sritys ir teikimo galimybės viešajame sektoriuje. Paslaugų teikimo valstybės tarnautojų organizacinė elgsena ir administraciniai tapatumai.
Geroji praktika užtikrinant atitiktį tarp piliečių poreikių ir viešųjų paslaugų. Viešųjų ir administracinių paslaugų teikimo teisinis reguliavimas Lietuvoje. Pagrindinės centrinės valdžios institucijos, atsakingos už administracines paslaugas Lietuvoje, jų organizacija ir paslaugų teikimo valdymas (VSDFV, Darbo birža, Valstybinė teritorinė ligonių kasa, VMI, etc.) Savivaldybių administracijų veikla teikiant viešąsias ir administracines paslaugas fiziniams bei juridiniams asmenims Lietuvoje.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 30 valandų, komandinis darbas – 15 valandų, savarankiškas darbas – 95 valandos

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 25 proc., komandinis ir individualus namų darbas – 25 proc., egzaminas – 50 proc.

Literatūra

1. 2015 P. Hupe, M. Hill and A. Buffat (eds.) Understanding Street-Level Bureaucracy The Policy Press
2. 2012 John Alford and Janine O’Flynn. Rethinking Public Service Delivery: Managing with External Providers Palgrave Macmillan
3. 2010 Tony Evans. Professional Discretion in Welfare Services: Beyond Street-level Bureaucracy Ashgate
4. 2009 Malcolm Prowle. Managing and Reforming Modern Public Services: The Financial Management Dimension Pearson Education
5. 2009 Marja Gastelaars. The Public Services under Reconstruction: Client experiences, professional practices, managerial control Routledge
Papildoma literatūra
1. 2011 Catherine Needham. Personalising public services: Understanding the personalisation narrative The Policy Press
2. 2009 Anna Yeatman et al. (eds.) Individualization and the Delivery of Welfare Services: Contestation and Complexity Palgrave Macmillan
3. 2013 Mirko Noordegraaf and Bram Steijn (eds.) Professionals under Pressure: The Reconfiguration of Professional Work in Changing Public Services Amsterdam University Press
4. 2014 Aila-Leena Matthies, Lars Uggerhøj (eds.) Participation, Marginalization and Welfare Services: Concepts, Politics and Practices Across European Countries Ashgate