Etninė veikla

  • Dalyko kodas: ETNN4002
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: ETHNIC ACTIVITIES
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Dalia Senvaitytė, Kultūrų studijų ir etnologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas supažindinti su etninės veiklos praktinio pritaikymo sritimis bei ugdyti praktinius etnokultūrinės veiklos įgūdžius. Dalyko tikslai - apibrėžti etninės veiklos sritis, apibūdinti etninės kultūros politiką ir įstatyminę bazę, įvertinti etninės veiklos pritaikymo galimybes ir perspektyvas; mokytis rengti etninės kultūros projektus, organizuoti etninės kultūros renginius, supažindinti su kultūros vadybos principais, reklamos panaudojimu etnokultūrinėje veikloje, pristatyti tradicinės kultūros panaudojimo galimybes laisvalaikio bei poilsio organizavimo srityse ir kaimo turizme.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Objective of the course is to present the possible applications of ethnic culture knowledge in practice Students are introduced with the different kinds of cultural activities, cultural politics and the main laws of the field; they are taught to create cultural projects, to organize cultural events, to manage ethnic work and to market it, to apply traditional culture in the sphere of leisure and recreation as well as in rural tourism.

Dalyko studijų rezultatai

apibrėžti etninės veiklos sritis; apibūdinti etninės kultūros politiką ir statyminę bazę; įvertinti etninės veiklos pritaikymo galimybes ir perspektyvas; parengti etninės kultūros projektus; gebėti organizuoti etninės kultūros renginius; žinoti kultūros vadybos principus; suprasti reklamos svarbą etnokultūrinėje veikloje; įvertinti tradicinės kultūros panaudojimo galimybes laisvalaikio bei poilsio organizavimo srityse ir kaimo turizme

Dalyko turinys

Etninės veiklos sritys. Etninė kultūros politika. Etninės kultūros teisinė bazė. Kultūrinės ir etninės veiklos centrai. Etninės veiklos organizavimas. Etninės kultūros vadyba. Kultūros projektai ir jų vadyba. Etninės kultūros renginių organizavimas. Kultūros rinkodara. Reklamos pagrindai. Etninė kultūra ir žiniasklaida. Tradicinės kultūros panaudojimas laisvalaikio ir poilsio organizavime. Kaimo turizmas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 30 val.
Komandinis darbas – 15 val.
Savarankiškas darbas – 90 val.
Iš viso: 135 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kontrolinis darbas (kolokviumas) – 30 % galutinio pažymio, namų darbas - 20 % galutinio pažymio, egzaminas – 50 % galutinio pažymio.

Literatūra

Pagrindinė literatūra
Kultūros politikos strategija ir prioritetai: ketvirtasis Lietuvos kultūros kongresas. (2009). Vilnius: Vilniaus dailės akademijos leidykla. (4 egz. VDU).
The practice of cultural studies (2004), London: Sage (1 egz. VDU)
Vaitekūnas S. Turizmo ir kelionių geografija (2011). Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras. (1 egz. VDU).
Papildoma literatūra
The advertising and consumer culture reader. (2009). New York; London: Routledge. (1 egz. VDU).
Bartkutė R. Kultūros vadyba: mokomoji knyga (2009). Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla (2 egz. VDU).
Ekologinis turizmas: knyga kaimo turizmo organizatoriui (2005), Kaunas: Judex (2 egz. VDU).
Etninė kultūra: etninės kultūros globos tarybos informacinis leidinys. (2004), Vilnius: Etninės kultūros globos taryba (5 egz. VDU).
Kultūros politika: straipsnių rinktinė (2008). Vilnius: Baltos lankos. (1 egz. VDU).
Kultūros paveldas ir visuomenė XXI a.: nacionaliniai ir tarptautiniai aspektai. (2006), Vilnius: Vilniaus dailės akademijos leidykla (1 egz. VDU).
Lietuvių etninės kultūros draugija: Steigiamojo suvažiavimo medžiaga, įstatai, darbo programa. (1989), Vilnius: Lietuvos TSR mokslinis metodinis kultūros centras (1 egz. VDU).
Lietuvos turizmo ištekliai: mokomoji knyga (2002). Vilnius: Vilniaus kolegija. (1 egz. VDU).
Mačiulis D. Valstybės kultūros politika Lietuvoje 1927-1940 metais. Vilnius: Lietuvos istorijos instituto leidykla (12 egz. VDU).
Rauhe H., Demmer Ch. Kultūros vadyba (2004). Vilnius: Tyto alba. (2 egz. VDU).
Scott D. M. Naujosios rinkodaros ir viešųjų ryšių taisyklės. (2008). Vilnius: Verslo žinios (1 egz. VDU)
Svetikienė I. Turizmo marketingas (2002), Vilnius: Vilniaus kolegija (1 egz. VDU).
Sustainable tourism futures: perspectives on systems, restructuring, and innovations. (2009) New York; London: Routledge (1 egz. VDU).