Socialinė atsakomybė ir verslo etika (MPV)

  • Dalyko kodas: MPV1008
  • Dalyko grupė: c
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Social Responsibility and Business Ethics
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Jurgita Baranauskienė, lekt. dr. Evelina Bendoraitienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šiuo dalyku siekiama, jog studentai suprastų bei gebėtų taikyti verslo etikos bei įmonių socialinės atsakomybės principus. Kurso metu studentai gilinasi į verslo ir visuomenės interesų sąsajas, verslo etikos bei įmonių socialinės atsakomybės principus jų evoliuciją, priežastis bei pasekmes nacionalinėje bei globalioje aplinkoje. Konceptualūs modeliai bei analizės priemonės naudojami verslo etikos, socialinės atsakomybės elementų bei verslo įmonių, vyriausybinių ir nevyriausybinių organizacijų sąsajų modelių suvokimui. Studijų dalykas apima paskaitas, atvejų analizę ir diskusiją, grupinį projektą. Baigę šį studijų dalyką studentai gebės taikyti verslo etikos principus ir priemones konkrečių etikos problemų sprendimui ir jų prevencijai, diferencijuoti įmonių socialinės atsakomybės moralines ir finansines naudas bei pasekmes, analizuoti socialiai atsakingo verslo praktikas ir priemonių taikymą Lietuvos įmonėse bei globaliame kontekste.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course is aimed for students to understand and be able to apply business ethics and principles of corporate social responsibility. During the course the students learn the links between business ethics and corporate social responsibility, the principles and their evolution, causes and consequences of business ethics and corporate social responsibility in the national and global environment. Conceptual frameworks and tools are provided to understand and assess components of corporate social responsibility and different models of interaction between corporations, governments, and non-governmental organizations. It combines lectures, case studies, class discussions and group assignments. Upon completion of this course, students will be able to apply the principles of business ethics and means for solving of specific ethical problems and their prevention, differentiate moral and financial benefits and consequences of corporate social responsibility, analyse practices and means of socially responsible business in Lithuanian companies and global context.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Vadybos pagrindai, viešojo administravimo bazinės žinios

Dalyko studijų rezultatai

1. Geba paaiškinti verslo ir visuomenės interesų sąsajas, jas lemiančius veiksnius bei tendencijas.
2. Interpretuoti verslo etikos principus ir jų formavimąsi skirtinguose konkrečių įmonių kontekstuose.
3. Geba analizuoti verslo etikos praktikas ir priemonių taikymą Lietuvos įmonėse bei globaliame kontekste.
4. Geba taikyti verslo etikos principus ir priemones konkrečių etikos problemų sprendimui ir jų prevencijai.
5. Geba diferencijuoti įmonių socialinės atsakomybės moralines ir finansines naudas bei pasekmes.
6. Geba parinkti tinkamas įmonių socialinės atsakomybės veiklas ir priemones pagal įmonės strategiją.
7. Geba analizuoti socialiai atsakingo verslo praktikas ir priemonių taikymą Lietuvos įmonėse bei globaliame kontekste.
8. Geba komunikuoti vartojant tinkamą terminologiją aptariant ir sprendžiant verslo etikos ir socialinės atsakomybės klausimus ir problemas ir priimti sprendimus.
9. Geba dirbdamas komandoje ar individualiai ir atlikdamas įvairias užduotis laikytis
etikos ir socialinės atsakomybės principų.
10. Geba priimti sprendimus dėl profesinio tobulėjimo poreikio atsižvelgus į naujausius mokslo rezultatus verslo etikos ir socialinės atsakomybės srityje.

Dalyko turinys

1. Verslas ir visuomenė: suinteresuotos grupės ir jų interesai.
2. Verslo etikos samprata ir raida.
3. Verslo etikos formavimasis: vertybės, įsitikinimai, nuostatos.
4. Vadovo, vadybininko, verslininko etikos principai.
5. Verslo etikos problemos ir jų analizė.
6. Etikos kodeksai, kt. verslo etikos priemonės ir jų komunikacija. Muitinės pareigūnų etikos kodeksas.
7. Dalykinė etika ir etiketas.
8. Įmonių socialinės atsakomybės samprata, turinys, formavimosi priežastys, nauda ir pasekmės.
9. Įmonių socialinės atsakomybės suinteresuotos grupės, pilietinės visuomenės vaidmuo.
10. Įmonių socialinės atsakomybė ir įmonių strategijos.
11. Atsakingo verslo planavimas ir jo vertės kūrimas, taikant naujus verslo modelius.
12. Įmonių socialinės atsakomybės komunikacija.
13. Įmonių socialinės atsakomybės atskaitomybė.
14. Įmonių socialinės atsakomybės raidos tendencijos bei iššūkiai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 3 val.
Pratybos 12 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %
Grupinis savarankiškas darbas – 30 %
Egzaminas – 40 %

Literatūra

Pagrindinė literatūra
1. 2016 Ferrell, O. C., Fraedrich, J. Business Ethics: Ethical Decision Making & Cases, 11th ed.
2. 2014 Corporate social responsibility : readings and cases in a global context.
3. 2008 The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility.
4. 2014 Misevičius, V. Verslo etikos ir bendravimo organizavimo pagrindai.
5. 2002 Pruskus, V. Verslo etika.

Papildoma literatūra
1. 2012 Johnson, C. A. Organizational ethics: a practical approach.
2. 2011 Kavaliauskas, T. The individual in business ethics: an American cultural perspective.
3. 2010 Griseri, P., Seppala, N. Business ethics and corporate social responsibility.
4. 2010 Craig N., Lenssen G. Mainstreaming Corporate Responsibility.