Muitinės darbuotojų vidinė ir išorinė komunikacija (MPV)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas skirtas suteikti studentams žinių vidinės ir išorinės komunikacijos srityse, išugdyti studento gebėjimas valdytis procesus susijusius su muitinės darbuotojų veiklose kylančiais iššūkiais dėl efektyvios komunikacijos, konfliktų kilimo ir jų efektyvaus valdymo, derybų organizavimo. Dalyko turinys sudarytas skatinti ir ugdyti studento gebėjimus efektyviai komunikuoti organizacijos viduje ir išorėje, reflektuojant savo silpnąsias puses bendravimo situacijose, ieškant efektyvių komunikavimo būdų tampant lyderiais konkrečiose muitinės darbuotojo darbo situacijose. Baigę studijų dalyką studentai gebės apibrėžti efektyvios komunikacijos organizacijos viduje ir išorėje ypatumus ir juos taikyti darbe, išmanys konfliktų valdymo būdus ir efektyvių derybų principus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study course is intended to provide students with knowledge in the areas of internal and external communication, to develop the student's ability to manage processes related to the challenges arising in the activities of customs employees due to effective communication, the emergence of conflicts and their effective management, and the organization of negotiations. The content of the course is designed to promote and develop the student's ability to communicate effectively inside and outside the organization, reflecting on their weaknesses in communication situations, looking for effective ways of communication to become leaders in specific work situations of a customs employee. After completing the study course, students will be able to define the features of effective communication inside and outside the organization and apply them at work, they will know the methods of conflict management and the principles of effective negotiations.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Reikalavimai dalyko studijų pasirengimui nekeliami.
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba apibrėžti efektyvios komunikacijos organizacijos viduje ypatumus ir paaiškinti, kaip šie galėtų būti taikomi konkrečiose muitinės darbuotojo darbo situacijose.
2. Geba apibrėžti pagrindinius išorinės komunikacijos principus ir juos taikyti bendraujant su išorės partneriais, kolegomis ir klientais.
3. Geba paaiškinti konfliktų kilimo priežastis, jų vystymąsi skatinančius mechanizmus ir konfliktų valdymo būdus ir parinkę tinkamiausią konfliktų valdymo būdą jį sprendžia.
4. Geba apibūdinti skirtingas derybų rūšis ir paaiškinti efektyvių derybų principus, skirtingose situaciją geba pritaikyti tinkamą derybų eigą.
5. Geba efektyviai komunikuoti organizacijos viduje ir bendraudamas su išorės partneriais, kolegomis, klientais ir visuomene.
6. Reflektuoja savo silpnąsias puses bendravimo situacijose ir geba priimti sprendimus dėl profesinio tobulėjimo poreikio su komunikacija susijusių žinių, gebėjimų ir įgūdžių srityje.
Dalyko turinys
1. Veiksniai, darantys įtaką vidinei komunikacijai organizacijoje.
2. Efektyvios komunikacijos organizacijoje prielaidos, ypatybės ir būdai. Darbuotojo socialinė kompetencija.
3. Komunikacija darbo situacijose. Laiko valdymas formalaus bendravimo situacijose. Bendravimas dirbant komandoje. Komunikacija planuojant ir įgyvendinant pokyčius.
4. Konstruktyvus grįžtamasis ryšys. Problemų sprendimas ir dalinimasis patirtimi su kolegomis.
5. Bendravimo su išorės partneriais ir klientais reikšmė organizacijos įvaizdžiui ir reputacijai.
6. Efektyvaus bendravimo su klientais ypatybės.
7. Kliūtys, kylančios išorinės komunikacijos situacijose ir galimi problemų sprendimo būdai.
8. Konflikto samprata. Konfliktų priežastys. Konfliktų tipai.
9. Konfliktų valdymo būdai.
10. Mediacija.
11. Derybos muitinės darbuotojo darbe. Pozicinių ir integruojančių derybų ypatybės ir reikšmė derybų eigai bei rezultatams.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 45 val.
Seminarai 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Koliokviumas – 30 %
Namų darbas ir jo pristatymas seminaro metu – 20 %
Egzaminas – 50 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2017 W. St. John, B. Haskell. Essential Communications Skills for Managers, Volume I and II: A Practical Guide for Communicating Effectively with All People in All Situations.
2 2015 Mayer B. The Conflict Paradox: Seven Dilemmas at the Core of Disputes.
3. 2020 Levitt G. The truth about collaborating: why people fail and how to succeed.
4. 2016 Peleckis K. Verslo komunikacija ir derybos : vadovėlis. Vilnius: Technika.
5. 2021 Linabary J.M., Castro M. Small Group Communication: Forming & Sustaining Teams.
Papildoma literatūra
1. 2020 Wrench J. S. , Punyanunt-Carter N. M., Thweatt K. Interpersonal Communication: A Mindful Approach to Relationships.
2. 2019 Piercy C.W. Problem Solving in Teams and Groups.
3. 2015 Glinskienė R.Kaip tapti geru derybininku : mokomoji knyga. Kaunas: Technologija.