Verslumo ugdymas (BVV)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko paskirtis – taikyti ir gilinti sukauptas žinias, ugdyti studentų verslumo gebėjimus. Atlikdami įvairias praktines užduotis studentai įgyja gebėjimus tarpdisciplinėje verslo aplinkoje. Taikomi šie dalyko metodai – diskusijos, atvejo analizė, simuliacija, komandinis darbas, proto šturmas, minčių žemėlapis, probleminis mokymas ir kt. Dalyko tikslo siekiama vykdant verslo simuliacijas, t.y. kuriant įmonę, vykdant joje vykstančius procesus, dalijantis patirtimi bei organizuojant jos produkcijos ar paslaugų pardavimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The purpose of the course is to improve gained knowledge and to develop students' entrepreneurial skills. By doing different practical tasks students acquire skills in interdisciplinary business environment. The following subject methods are used - discussions, case studies, teamwork, brainstorming, mind mapping, problem-based learning, etc. To achieve this, students run a business simulation like setting up companies, organizing sales of products or services.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Verslo ir aplinkosaugos teisė, Ekonominė statistika, Apskaitos pagrindai, Rinkodara, Finansų valdymo pagrindai, Vartotojų elgsena, Žmogiškųjų išteklių vadyba, Užsienio kalba.
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba paaiškinti verslumo kompetencijų elementus, verslumo ugdymo modelius ir metodikas.
2. Geba parengti inovatyvios verslo idėjos įgyvendinimo projektą, apimantį planuojamą verslo modelį, personalo poreikio pagrindimą, pardavimų planą, finansinį ir marketingo biudžetus.
3. Geba administruoti personalo formavimą ir judėjimą, formuoti įmonės organizacinę kultūrą.
4. Geba analizuoti ir vertinti verslo organizacijos finansinius išteklius, rengti informaciją ir teikti ją valstybinėms institucijoms naudojantis informacinėmis technologijomis.
5. Geba naudotis informacinėmis technologijomis ir rengti, sisteminti ir analizuoti informaciją apie verslo organizacijos išteklius ir procesus, veiklos valdymo problemas, pateikia jų sprendimo būdus.
6. Geba planuoti ir organizuoti įsigijimus, parengti produkto pirkimo, pardavimo sutartis, komercinius pasiūlymus, kritiškai vertinti pirkimo/pardavimo procesus, įgyvendinti įmonės marketingo bei pardavimų programas.
7. Geba užtikrinti komunikaciją įmonės viduje ir išorėje, formuoti teigiamą įmonės įvaizdį.
Dalyko turinys
1. Įvadas į studijų dalyką, dalyko struktūra, turinys.
2. Verslumo kompetencijos.
3. Verslumo ugdymo modeliai ir metodikos.
4. Personalo valdymas (darbuotojų priėmimo į darbą organizavimas, asmens bylų tvarkymas, darbuotojų motyvacijos sistemos parengimas, tobulinimas ir įgyvendinimas, darbuotojų pareiginių nuostatų tobulinimas, rengimas, darbuotojų darbo saugos užtikrinimas, darbo laiko apskaitos tvarkymas, personalo judėjimo administravimas, susirinkimų organizavimas, korespondencijos tvarkymas ir kt.).
5. Finansų valdymas ir apskaita (ūkinių operacijų dokumentavimas, su darbo santykiais susijusių įsipareigojimų apskaita, mokamų mokesčių apskaičiavimas ir deklaravimas, pajamų ir sąnaudų apskaita, įmonės finansinių ataskaitų rengimas, įmonės finansinių rodiklių apskaičiavimas ir analizė).
6. Marketingo valdymas (įmonės įvaizdžio formavimas, rinkos segmento nustatymas, verslo idėjų generavimas ir vertinimas, konkurencinės aplinkos analizė ir vertinimas, rinkodaros tyrimų vykdymas, reklamos rengimas ir įgyvendinimas bei kt.).
7. Pardavimų valdymas (produkto/paslaugos kainos nustatymas bei pagrindimas, pardavimų organizavimas ir vykdymas, naujo produkto įvedimas į rinką, pardavimų mokymų organizavimas bei kt.).
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos – 30 val.
Pratybos – 30 val.
Savarankiškas darbas – 100 val.
Iš viso – 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas („Produkto pristatymo diena“ atvejo analizė) – 20 %
Darbas grupėje ir komandinis darbas (skyrių veiklos ataskaitos, komandinės užduotys/renginiai/projektai ir jų pristatymai) – 40 %
Egzaminas (refleksija) – 40 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2018 Asmens duomenų apsauga - darbo tvarkos, rekomendacijos ir pavyzdžiai. Vilnius: Pačiolis.
2. 2018 Holiday, Ryan. (2018). Skaitmeninė rinkodara: Naujausių laikų reklamos ir pardavimų strategijos. Gargždai]: Tobulėjimo projektai.
3. 2017 Kalčinskas, Gediminas, & Kalčinskaitė, Rūta. Buhalterinė apskaita (8-oji atnauj. ir papild. laid. ed.). Vilnius: Pačiolis.
4. 2017 Vladarskienė, Rasuolė. Dokumentų tekstai ir formuluotės. Vilnius: Lietuvių kalbos institutas.
5. 2017 Baltrūnienė, Violeta. Dokumentų valdymo normos ir tvarkyba: Mokomoji knyga. Vilnius: Vilniaus kolegija.
6 2016 Ivanauskienė, A. Buhalterinė apskaita. Vilnius: Tytoalba.
7. 2014 Principles of Marketing. [complitedby Robertas Ivanauskas]; Vilnius University. Andover: CengageLearning.
Papildoma literatūra
1. 2016 Stanišauskienė, V. Dalykinė komunikacija. Kaunas: Kauno technologijos universitetas.
2. 2014 Grigonienė, R.; Žemienė, A. Dokumentų valdymas: veiklos, personalo ir elektroniniai dokumentai. Vilnius: Mykolo Romerio universitetas.
https://ebooks.mruni.eu/product/dokument-valdymas
3. 2013 Šimanskienė, L.; Župerkienė, E. Darnus vadovavimas. Klaipėda: Klaipėdos universiteto biblioteka.
4. 2012 Virvilaitė, R. 2012. Marketingo valdymas [Elektroninis išteklius] : mokomoji knyga. Kaunas: KTU.
5. 2011 Collins, J.; Hansen, M. T. Great by choice: uncertainty, chaos and luck: why some thrive despite them all. London: Rondom House business books.