Įmonių socialinė atsakomybė (BVV)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko paskirtis yra sudaryti sąlygas studentams įgyti žinias apie įmonių socialinę atsakomybę (ĮSA), socialiai atsakingos įmonės bruožus, socialinės atsakomybės praktikos pridėtinę vertę ir naudą, politiką ES ir Pasaulyje, ĮSA diegimo ir įgyvendinimo metodologines priemones ir veiklos įsivertinimo įrankius. Pagrindiniai studijų metodai – interaktyvi paskaita, aiškinimas, diskusijos, klausimų ir atsakymų pateikimas, užduočių aiškinimas ir sprendimas, praktinių situacijų analizė. Baigę studijų dalyką, studentai geba paaiškinti ĮSA bendruosius funkcionavimo principus, integruoti ĮSA politikos nuostatas, iniciatyvas ir valdymo gaires į įmonės strategiją ir veiklą, geba stebėti ĮSA pažangą, informuoti apie pasiektus rezultatus ir užtikrinti suinteresuotųjų šalių dialogą, vystyti atvirus bendradarbiavimo ryšius, taikyti ĮSA metodologinės priemones ir veiklos įsivertinimo įrankius.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The purpose of the subject is to enable students to acquire knowledge about corporate social responsibility (CSR), the characteristics of a socially responsible company, the added value and benefits of social responsibility practices, policies in the EU and the world, CSR implementation methodologies and self-assessment tools. The main study methods are interactive lecture, interpretation, discussion, presentation of questions and answers, interpretation and solution of tasks, analysis of practical situations. Upon completion of the course, students are able to explain the general principles of CSR, integrate CSR policy provisions, initiatives and management guidelines into the company's strategy and activities, monitor CSR progress, inform about results and ensure stakeholder dialogue, develop open cooperation, apply CSR methodological tools and performance self-assessment tools.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Verslo ir aplinkosaugos teisė, Tvarios maisto sistemos.
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba apibūdinti ir paaiškinti ĮSA, socialiai atsakingos įmonės bruožus, bendruosius funkcionavimo principus, kuriamą pridėtinę vertę ir naudą.
2. Geba apibūdinti ir paaiškinti ĮSA politiką, iniciatyvas ir valdymo gaires globalizacijos, konkurencingumo, bioekonomikos ir darnaus vystymosi kontekstuose.
3. Geba stebėti ĮSA pažangą, informuoti apie pasiektus rezultatus ir užtikrinti suinteresuotųjų šalių dialogą, vystyti atvirus bendradarbiavimo ryšius, taikyti ĮSA metodologinės priemones ir veiklos įsivertinimo įrankius, parengti ĮSA diegimo ir įgyvendinimo veiksmų planą, įvertinti, ar įmonė gali save vadinti atsakinga pagal įvairius lygmenis.
4. Geba sąžiningai ir atsakingai, dalijantis savo žiniomis, laikantis gero elgesio principų atlikti praktines užduotis komandoje, atvirai ir pagarbiai diskutuoti.
5. Geba teorines žinias kūrybiškai pritaikyti praktikoje, praktiškai pagrįsti įmonių socialinės atsakomybės poreikį ir naudą, pasitelkus analitinį ir reflektyvų mąstymą, suteikti bazinių žinių įmonėms, norinčioms pradėti socialiai atsakingą veiklą.
Dalyko turinys
1. Įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA) sąvokos apibrėžimai, svarbiausi socialiai atsakingos įmonės bruožai. Socialinės atsakomybės praktikos pridėtinė vertė ir nauda.
2. Įmonių socialinės atsakomybės politika ES ir Pasaulyje. Politikos integravimas į įmonės strategiją ir veiklą.
3. ĮSA iniciatyvos ir valdymo gairės pasaulyje: Pasaulinis susitarimas, Visuotinė atskaitingumo iniciatyva, EBPO (angl. OECD) gairės daugiašalėms įmonėms, ISO 26000, Nefinansinės ir įvairovės atskleidimo direktyva, DVT (angl. SDG) darbotvarkė.
4. ĮSA įgyvendinimo lygiai, sritys, priemonės. ĮSA veiklos organizavimo instrumentai politikai, procesų kontrolei, pažangos stebėjimui, informavimui apie pasiektus rezultatus užtikrinti.
ĮSA ir įmonės vertės grandinė.
5. Socialiai atsakingos įmonės vidinės ir išorinės suinteresuotosios šalys, ryšiai, dialogo vystymas, tikslingas dialogo rezultatų pritaikymas.
6. ĮSA diegimo ir įgyvendinimo veiksmų planas, metodologinės priemonės ir veiklos įsivertinimo įrankiai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos – 45 val.
Pratybos – 15 val.
Savarankiškas darbas – 100 val.
Iš viso – 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Komandinės užduotys - 25 %
Kolokviumas – 15 %
Egzaminas – 60 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Ferrell, O. C., Harrison, D. E., Ferrell, L., & Hair, J. F. (2019). Business ethics, corporate social responsibility, and brand attitudes: An exploratory study. Journal of Business Research, 95, 491-501.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296318303588?casa_token=p5e-lIFqEOcAAAAA:0wCszCRRPR7o45B0qLFS2nPCRmXCtea_0I_qDalgonvETjfMdJxRny3F6hFRk0HLu_UXdRAA9ak
2. 2019 Agudelo, M. A. L., Jóhannsdóttir, L., & Davídsdóttir, B. (2019). A literature review of the history and evolution of corporate social responsibility. International Journal of Corporate Social Responsibility, 4(1), 1-23.
https://link.springer.com/content/pdf/10.1186/s40991-018-0039-y.pdf
3. 2018 Įmonių atsakingo valdymo teorija ir praktika. Ekonominės konsultacijos ir tyrimai.
https://socmin.lrv.lt/uploads/socmin/documents/files/veiklos-sritys/darbas/partneryste
4. 2018 Įmonės transformavimas į darnią įmonę.
https://socmin.lrv.lt/uploads/socmin/documents/files/veiklos-sritys/darbas/partneryste
5. 2017 Slapikaitė, I. Įmonių socialinės atsakomybės vertinimas finansuotojo požiūriu. Daktaro disertacija, VGTU leidykla „Technika “.
http://dspace.vgtu.lt/bitstream/1/3508/13/Disertacija_2017_INDRE%20SLAPIKAITE.pdf
6. 2017 Freeman, R. E., & Dmytriyev, S. (2017). Corporate social responsibility and stakeholder theory: Learning from each other. Symphonya. Emerging Issues in Management, (1), 7-15.
https://symphonya.unicusano.it/article/view/2017.1.02freeman.dmytriyev/11574
Papildoma literatūra
1. 2021 Įmonių socialinė atsakomybė (ĮSA)
LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Metodiniai leidiniai, projektai ir tyrimai.
https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/darbo-rinka-uzimtumas/imoniu-socialine-atsakomybe-isa/metodiniai-leidiniai-projektai-ir-tyrimai
2. 2021 Europos Komisijos tinklapiai socialinės atsakomybės temomis.
http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=331
https://ec.europa.eu/growth/industry/sustainability/corporate-social-responsibility_en
3. 2021 ĮSA matavimo ir valdymo duomenų bazė „Global Value“.
https://www.global-value.eu/toolkit/
4. 2021 Lietuvos atsakingo verslo asociacija.
https://asociacijalava.lt/#start