Inovacijų vadyba (BVV)

  • Dalyko kodas: BVV4019
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Innovation Management
  • Dalykas atestuotas: 2022-05-16
  • Atestacija galioja iki: 2025-05-25
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Rolandas Drejeris

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko paskirtis yra sudaryti sąlygas studentams įgyti žinių apie inovacijų teorijas, inovacijų poreikį, rūšis, kūrimo ir diegimo procesą, plėtoti gebėjimą taikyti inovacijų diegimo principus realiame versle. Pagrindiniai studijų metodai – interaktyvi paskaita, klausimų-atsakymų pateikimas, informacijos apibendrinimas, užduočių aiškinimas ir sprendimas, konsultavimas, atvejų analizė. Baigę studijų dalyką, studentai geba paaiškinti bendruosius inovacijų diegimo principus, kiekybiškai pagrįsti inovacijų diegimo situacijas, taikyti tinkamus vertinimo metodus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Aim of the subject is to create conditions for students to acquire knowledge about innovation theories, need for innovation, types, implementation process, to develop the ability to apply the principles of innovation in real business. The main study methods - interactive lecture, presentation of questions-answers, summary of information, interpretation tasks solution, counseling, case analysis. Upon completion of the study subject, students are able to explain the principles of innovation development, quantitatively reason implementation, apply proper assessment methods.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Mikroekonomika, Makroekonomika, Verslo ir aplinkosaugos teisė, Gamtos išteklių ekonomika, Žiedinės ekonomikos pagrindai, Bioekonomikos vystymasis, Verslo mokesčiai, Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Matematika.

Dalyko studijų rezultatai

1. Geba klasifikuoti inovacijas pagal skirtingus požymius bei nustatyti inovacijų diegimo tikslingumą kiekybiniais metodais, parinkti inovacijų diegimo metodus skirtingomis verslo sąlygomis
2. Geba tinkamai formuluoti esamas ir potencialias komercinės veiklos problemas, teikti galimus inovatyvius sprendimus, juos analizuoti bei vertinti
3. Geba planuoti inovacijų diegimo procesus bei parinkti reikiamus metodus, atsakyti už savo veiksmus, reikšti mintis bei diskusijose apginti savo nuomonę
4. Geba priimti tiek grupinius, tiek individualius sprendimus, nuosekliai dėstyti mintis, apibendrinti informaciją, daryti išvadas, dirbti komunikuojant artimoje aplinkoje bei nuotoliniu būdu

Dalyko turinys

1. Inovacijų samprata, proceso, produkto inovacijų skirtumai. Inovacijų reikšmė rinkos ekonomikoje bei inovacinių procesų valstybės reguliavimo poreikis ir galimybes. Vadybos funkcijų realizavimas bei vadybos skirtingų metodų taikymas inovacijų diegimo procese.
2. Inovatyvių sprendimų samprata, kriterijų samprata, kriterijų reikšmingumo nustatymas, ekspertinio vertinimo samprata, reikalavimai ekspertui
3. Inovatyvių sprendimų parinkimas, jų vertinimas, įgyvendinimo technologijos pagrindimas
4. Geriausio inovatyvaus sprendimo įdiegimas, įdiegimo veiksmų numatymas, diegimo kontrolė, inovacijų rizika, sprendimo sėkmės įvertinimas

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 45 val.
Pratybos – 15 val.
Savarankiškas darbas – 100 val.
Iš viso – 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas – 51%
Koliokviumas – 15%
Namų darbas – 34%

Literatūra

Pagrindinė literatūra
1. 2020 Burns, P. Corporate entrepreneurship and innovation. London: Macmillan International Higher Education: Red Globe Press.
2. 2019 Mulgan Geoff. Social innovation: how societies find the power to change. Bristol: Policy Press.
3. 2019 Katsoni, V., Stratigea, A. Tourism and Culture in the Age of Innovation. Athens: Springer.
https://www.amazon.com/Tourism-Culture-Age-Innovation-International/dp/3319275275
4. 2019 Peters, M., Pikkemaat, B. Innovation in hospitality and tourism. NEW York: Routledge.
5. 2018 Janiūnaitė, B.; Petraitė, M.; Jucevičius, G. 2017. Organizacijų inovacinė kultūra Kaunas: Technologija.
6. 2017 Tidd, J. Managing innovation : integrating technological, market and organizational change. Chichester: J. Wiley & Sons.
7. 2015 Drejeris, R. Naujų paslaugų kūrimo ir diegimo kiekybiniai sprendimai: nuo idėjų generavimo iki sėkmės vertinimo.

Papildoma literatūra
1. 2020 Blai, R., D., Rush, M. The economics of managerial decisions. Harlow : Pearson.
2. 2019 Fayos-Solà, E., Cooper, C. The Future of Tourism: Innovation and Sustainability. Geneva: Springer.
https://www.springer.com/gp/book/9783319899404
Smith, D. 2018. Exploring innovation. – Berkshire:McGraw-Hill.
3. 2019 B. Melnikas, R. Banelienė, E. Chlivickas, A. Jakubavičius, L. Lobanova, E. Žeimaitis. 2019. Intelektinis potencialas: globalizacija ir žiniomis grindžiamos visuomenės kūrimas