Vartotojų elgsena (BVV)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra skirtas suteikti žinių bioverslų rinkodaros srityje ir supažindinti studentus su pagrindinėmis vartotojų elgsenos ypatybėmis, pirkimo proceso nuostatomis, vertybėmis ir pažiūromis. Studentai dalyko metu atlieka vartotojų elgsenos tyrimą, taikydami įgytas teorines žinias ir pasirinktus vartotojų elgsenos tyrimo metodus, ir įgyja analitinių gebėjimų, skirtų vartotojui ir jo elgsenai pažinti bioekonomikos sąlygomis veikiančiuose versluose.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is devoted to providing students the knowledge in biobusiness marketing focusing about consumer behaviour, their attitudes, values, and buying process. During the course students fulfil consumer research applying gained theoretical knowledge and different research methods of consumer behaviour research. Students become capable to analyse consumer and its behaviour in logistics and commerce.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Rinkodara.
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba išvardinti ir apibūdinti svarbiausius vartotojų elgseną įtakojančius veiksnius bioversluose, vertinti aplinkos poveikį vartotojui.
2. Geba vertinti asmenybinių, socialinių bei kultūrinių veiksnių įtaką pirkimo elgsenai.
3. Geba analizuoti vartotojo sprendimo pirkimo procesą; atlikti vartotojų elgsenos tyrimus bioekonomikoje.
4. Geba analizuoti skirtingų rinkodaros veiksmų poveikį vartotojui.
5. Geba parengti norimos vartotojų elgsenos suformavimo strategiją įvairiems bioverslams.
6. Geba atlikti vartotojų elgsenos tyrimus savo darbinėje veikloje.
7. Geba savarankiškai spręsti vartotojų elgsenos tyrimų problemas bei klausimus, susijusius su vartotojais ir jų poreikiais bioekonomikoje.
Dalyko turinys
1. Įvadas į vartotojų elgseną bioekonomikoje.
2. Vartotojų elgsena.
3. Vartotojo motyvavimas.
4. Asmenybė, suvokimas ir vartotojų elgsena. Rinkodaros tyrimai.
5. Pozicionavimas.
6. Vartotojo mokymosi procesas.
7. Vartotojo požiūrio formavimas ir keitimas bioekonomikoje.
8. Grupės ir jų įtaka vartotojui. Kultūros, subkultūros įtaka vartotojo elgsenai.
9. Pirkimo sprendimo priėmimo procesas logistikoje.
10. Organizacijų rinkos pirkimo elgsena bioekonomikoje.
11. Vartotojų elgsenos analizė.
12. Vartotojų motyvavimo, asmenybės įtakos vartotojo elgsenai tyrimas.
13. Prekių ir paslaugų pozicionavimo suvokimo tyrimas.
14. Vartotojo požiūrio formavimo ir keitimo procesas bioekonomikoje.
15. Grupių įtakos vartotojų pirkimo procese nustatymas.
16. Vertybių, kultūros, subkultūros įtakos vartotojo elgsenai tyrimas.
17. Pirkimo sprendimo priėmimo proceso analizė bioversluose.
18. Organizacijų rinkos pirkimo elgsenos tyrimas bioekonomikoje.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos – 45 val.
Pratybos – 15 val.
Savarankiškas darbas – 100 val.
Iš viso – 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Koliokviumas – 30 %
Grupinis darbas – 30%
Egzaminas – 40%
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2018 Holiday, Ryan. Skaitmeninė rinkodara: naujausių laikų reklamos ir pardavimų strategijos. Gargždai: Tobulėjimo projektai.
2. 2018 Solomon, Michael. Consumer behavior: buying, having, and being. Boston (Mass.): Pearson.
3. 2018 Hemann, C.; Burbary, K. Digital marketing analytics: making sense of consumer data in a digital world. 2nd ed. Indianapolis (Ind.): Pearson.
4. 2012 Baker, M. J. The marketing book. Oxford: Butterworth Heinemann.
5. 2010 Hoyer, W. D.; McInnis, D. J. Consumer behavior. Boston (Mass.): South-Western Cengage Learning.
Papildoma literatūra
1. 2014 Miura, A. The rise of sharing: fourth-stage consumer society in Japan. LTCB International Library Trust, International House of Japan. First English edition. Tokyo: International House of Japan.
2. 2020 Moksliniai straipsniai VDU bibliotekos bazėse vartotojų elgsenos tema, pavyzdžiui, Journal of Consumer Behavior.
https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14791838