Rinkodara (BVV)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko studijose supažindinama su naujausiomis rinkodaros teorijomis, suteikiančiomis studentams supratimą kaip analizuoti išorinę ir vidinę rinkodaros aplinką, atlikti rinkos segmentavimą ir pozicionuoti produktą rinkoje, žinoti rinkodaros kompleksą ir naujausias rinkodaros komunikacijos ypatybes bei priimti strateginius ir taktinius rinkodaros sprendimus bioekonomikos srityje pasitelkiant šiuolaikines rinkodaros priemones ir IT. Paskaitose aiškinama, diskutuojama, atliekamos praktinės užduotys, sprendžiamos probleminės situacijos, rengiamas rinkodaros planas, skatinamas savarankiškas informacijos šaltinių studijavimas. Baigę dalyką studentai geba parinkti tinkamus įrankius sprendžiant aktualias bioekonomikos sektoriaus rinkodaros problemas, analizuoti aplinką, suformuoti rinkodaros kompleksą tiksliniam rinkos segmentui, parengti rinkodaros planą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course provides the newest knowledge of marketing theories and develops skills needed to analyze the external and internal marketing environment, to perform market segmentation process by performing audience analysis, and to position the product in the market, to know the marketing mix and the newest marketing communication features, and to make marketing strategic and tactic bioeconomy development decisions through modern marketing tools and IT. The main study methods are discussions, presentation of questions and answers, case analysis, problem solving, preparation and presentation of a individual work. After completing the corse, students are able to select appropriate tools for solving current marketing problems in the bioeconomy sector, analyze the environment, form a marketing mix for the target market segment, prepare a marketing plan.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
A ir B grupės studijų dalykai, Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Mikroekonomika, Verslo ir aplinkosaugos teisė, Makroekonomika, Ekonominė statistika.
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba atpažinti rinkodaros ir kitų verslo orientacijų tiriamus reiškinius, procesus, strategijas bei rinkodaros verslo orientacijos kuriamas naudingumo rūšis.
2. Geba atpažinti organizacijos rinkodaros mikro- ir makro- aplinkas, apibūdinti rinkodaros kompleksą ir jo elementus bioekonomikos sektorių organizacijose; laiku ir adekvačiai reaguoti į aplinkos sąlygų pokyčius.
3. Geba išvardinti ir apibūdinti rinkodaros naudingumo kūrimo būdus ir priemones, atsižvelgiant į aplinkos veiksnius.
4. Geba identifikuoti tikslines rinkas ir parenka produktų paketų pozicionavimo būdus, sudaro konkurencingumo žemėlapius.
5. Geba paruošti rinkodaros priemonių planą ir numatyti įgyvendinimo įrankius, prognozuoti paslaugų, produktų pardavimus potencialiose rinkose.
6. Geba vadovautis darnaus vystymosi principais ir visuomenės gerbūvio orientacija dirbdamas komandoje. Prisiima atsakomybę už profesinių žinių pateikimą rengiant rinkodaros sprendimus, už sąžiningą ir etišką pareigų atlikimą, demonstruoja gebėjimą dirbti komandoje.
7. Geba pristatyti atliktų darbų rezultatus, skaityti pranešimus, logiškai, aiškiai ir nuosekliai dėstyti mintis žodžiu ir raštu, naudoti šiuolaikines informacines technologijas.
Dalyko turinys
1. Rinkodaros esmė ir turinys.
2. Rinkodaros teorijos evoliucija ir kitos verslo orientacijos rinkoje.
3. Rinkodara ir jos aplinka: makroaplinka ir mikroaplinka ir jų reikšmė bioekonomikos sektorių organizacijų rinkodaros sprendimams.
4. Rinkodaros informacija ir tyrimai bioekonomikos sektorių organizacijose.
5. Rinkodaros kuriamos naudingumo rūšys vartotojui ir rinkodaros kompleksų tipai bei jų reikšmė priimant rinkodaros sprendimus.
6. Rinkodaros informacija ir tyrimai bioekonomikos sektorių organizacijose.
7. Rinka ir jos segmentavimas.
8. Pardavimo prognozės būdai.
9. Organizacijos rinkodaros veiklos planavimas ir rinkodaros plano turinys.
10. Organizacijos rinkodaros plano turinys ir jo dalių sąsajos.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos – 30 val.
Pratybos – 15 val.
Savarankiškas darbas – 62 val.
Iš viso – 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 %
Savarankiškas darbas – įmonės, organizacijos, produkto, paslaugos, idėjos rinkodaros plano parengimas - 40 %
Egzaminas – 40 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Hisrich R. D, Ramadani V. Entrepreneurial Marketing: A Practical Managerial Approach.
2. 2018 Percy, L. Strategic Integrated Marketing Communications.
3. 2017 Gudonavičienė R., Dovalienė A. Marketingo kanalai.
4. 2017 Kotler Ph., Armstrong G. Principles of Marketing.
https://lisensistainpalopo.files.wordpress.com/2014/10/philip-kotler-gary-armstrong-principles-of-marketing-14th-edition-2011.pdf
5. 2016 Virvilaitė R. Marketingo valdymas.
6. 2015 Bagdonienė L., Hopenienė R. Paslaugų marketingas ir vadyba.
Papildoma literatūra
1. 2019 Holiday R. Skaitmeninė rinkodara: naujausių laikų reklamos ir pardavimų strategijos.
2. 2017 Rūtelionė A., Hopenienė R. Ne pelno sektorius Marketingas.
https://www.ebooks.ktu.lt/einfo/1418/ne-pelno-sektorius-marketingas/
3. 2017 Vitunskienė V., ir kt. Lietuvos bioekonomikos plėtros galimybių studija.
https://eimin.lrv.lt/uploads/eimin/documents/files/Inovaciijos/bioekonomikos%20studija/Lietuvos%20Bioekonomikos%20studija_LT(1).pdf
4. 2016 Banytė J., Gadeikienė A. Aplinkos marketingas siekiant plėtoti santykius su vartotojais.
5. 2012 Pranulis V., Dičkus V. Rinkodaros tyrimai. Teorija ir praktika.
6. 2020 Lietuvos statistikos departamento, EUROSTAT, OECD, Google Sholar ir kt. duomenų bazės.