Anglų kalba C1/C2: socialiniams mokslams
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas universiteto studentams, studijuojantiems ar besidomintiems socialinių mokslų krypties disciplinomis bei norintiems tobulinti anglų kalbos komunikacinę kompetenciją įgudusiųjų lygmenyje ir pasirengti sėkmingai bendrauti akademinėje ir profesinėje srityse. Besimokantieji analizuoja įvairius autentiškus tekstus, teoriškai ir empiriškai nagrinėjančius žmonių tarpusavio santykius visuomenėje, žmogaus elgesį, savęs pažinimą ir tobulinimą, socialines problemas, socialinę komunikaciją, stebi ir analizuoja vaizdo medžiagą, atlikdami pagrindinių teksto žinučių ir pavyzdžių sintezę, diskutuoja, argumentuoja savo nuomonę, tarpininkauja aiškindami sąvokas ir tekstus, taiko teorinę medžiagą praktinėse situacijose, atlieka nedidelės apimties apklausą ir pristato rezultatus, plėsdami specifinį akademinį žodyną ir tobulindami gramatinę kompetenciją bei akademinio rašymo gebėjimus. Dalyko dėstymas grindžiamas daugiakalbės kompetencijos ugdymu. Taikoma mišri studijų forma: darbas auditorijoje ir virtualioje Moodle aplinkoje (sinchroninės/ asinchroninės konsultacijos, diskusijų forumai, interaktyvios užduotys) bei savarankiškas darbas praktiškai taikant teorinę medžiagą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed for university students in Social Sciences and other programs who intend to develop their English language communicative competence at an advanced level, preparing for efficient communication in academic and professional area. Students analyze various authentic theoretical and empirical texts that investigate interrelations in the society, human behavior, self-awareness, self-knowledge and personal growth, social problems, social communication and other topics; they watch, analyze and discuss video materials, support their arguments with solid evidence, perform text and concept mediation activities, conduct a small-scale research on the basic skills of the 21st century, analyze and present its results, give a presentation on a chosen topic following the requirements of APA 7th style, systematically develop their lexical and grammatical competence and academic writing skills. The course is based on the plurilingual approach. The blended learning study form is used which includes classroom lectures and learning in Moodle virtual learning environment (synchronous/ asynchronous consultations, discussion forums, interactive tasks), independent work applying theoretical material in practice.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Gera B2 lygmens arba C1 lygmens anglų kalbos kompetencija.
Dalyko studijų rezultatai
1. Suprasti, analizuoti ir kitiems paaiškinti sudėtingų akademinių ir mokslinių tekstų kalbą ir turinį.
2. Diskutuoti nagrinėjamomis temomis taikant komunikacines, tarpininkavimo ir daugiakalbės prieigos strategijas, reaguoti į argumentus, pateikti logiškai susijusius klausimus ir argumentuotus atsakymus, kontrargumentus, išlaikant pagarbą pašnekovui ir užtikrinant produktyvią diskusiją.
3. Suprasti ir taisyklingai vartoti bei gebėti apibrėžti ir kitiems paaiškinti (tarpininkauti) sąvokas, terminus, aktyvųjį teminį žodyną bei C1/C2 lygmenį atitinkančias veiksmažodines struktūras, veiksmažodžių laikų sistemą, teksto jungimo priemones, skyrybą.
4. Kalbėti auditorijai, pateikiant aiškiai struktūruotą ir argumentuotą pranešimą pasirinkta tema, perfrazuojant rašytinio teksto mintis, cituojant, komentuojant ir išreiškiant savo nuomonę ir požiūrį bei pateikti klausimus diskusijai bei moderuoti ją.
5. Atlikti apklausą, gautų duomenų statistinę analizę ir pristatyti tyrimo rezultatus, interpretuoti įvairaus pobūdžio susistemintų duomenį pateiktis – grafikus, lenteles pagal akademinės anglų kalbos reikalavimus, panaudojant specifinį profesinį žodyną ir akademinio rašymo strategijas.
6. Parašyti atlikto empirinio tyrimo ataskaitą, pristatant susistemintus rezultatus, juos aptariant ir interpretuojant bei apibendrinant, laikantis mokslinio stiliaus reikalavimų.
Dalyko turinys
I. Temos analizei ir diskusijoms:
1.1 Ugdymo ypatumai XXI a.: inovacijos, globalūs gebėjimai ir socialinė atsakomybė.
1.2 Kūrybiškumas. Ar mokyklos skatina ar žlugdo kūrybiškumą?
1.3 Viltys ir baimės. Viešo kalbėjimo baimė. Komforto zona.
1.4 Stresas ir atsipalaidavimas.
1.5 Pasaulio ekonomikos forumas 2023 apie profesijų ateitį.
1.6 Žmogiškoji sąveika. Kūno kalbos įtaka pasitikėjimui savimi.
1.7 Mokymasis ir atmintis. Istorinė atmintis.
1.8 Vartotojiškumas – naudingas, ar žalingas reiškinys? Mažiau daiktų – daugiau laimės (Hill, 2017).
1.9 Paklausūs įgūdžiai XXI a.
1.10 UNESCO darnaus vystymosi tikslai socialiniams ir humanitariniams mokslams. Darnioji plėtra Lietuvoje.
2. Akademinės kompetencijos plėtojimo temos:
2.3 Pagrindinių minčių sintezė diskusijai ir tarpininkavimui.
3. Lingvistinės temos:
3.4 Kolokacijos.
3.5 Konotacinės žodžių reikšmės.
3.7 Tarplingvistinis palyginimas.
I. Temos analizei ir diskusijoms:
1.1 Ugdymo ypatumai XXI a.: inovacijos, globalūs gebėjimai ir socialinė atsakomybė.
1.2 Kūrybiškumas. Ar mokyklos skatina ar žlugdo kūrybiškumą?
1.3 Viltys ir baimės. Viešo kalbėjimo baimė. Komforto zona.
1.4 Stresas ir atsipalaidavimas.
1.5 Pasaulio ekonomikos forumas 2023 apie profesijų ateitį.
1.6 Žmogiškoji sąveika. Kūno kalbos įtaka pasitikėjimui savimi.
1.7 Mokymasis ir atmintis. Istorinė atmintis.
1.8 Vartotojiškumas – naudingas, ar žalingas reiškinys? Mažiau daiktų – daugiau laimės (Hill, 2017).
1.9 Paklausūs įgūdžiai XXI a.
1.10 UNESCO darnaus vystymosi tikslai socialiniams ir humanitariniams mokslams. Darnioji plėtra Lietuvoje.
2. Akademinės kompetencijos plėtojimo temos:
2.3 Pagrindinių minčių sintezė diskusijai ir tarpininkavimui.
3. Lingvistinės temos:
3.4 Kolokacijos.
3.5 Konotacinės žodžių reikšmės.
3.7 Tarplingvistinis palyginimas.
I. Temos analizei ir diskusijoms:
1.2 Kūrybiškumas. Ar mokyklos skatina ar žlugdo kūrybiškumą?
1.3 Viltys ir baimės. Viešo kalbėjimo baimė. Komforto zona.
1.4 Stresas ir atsipalaidavimas.
1.6 Žmogiškoji sąveika. Kūno kalbos įtaka pasitikėjimui savimi.
1.7 Mokymasis ir atmintis. Istorinė atmintis.
1.8 Vartotojiškumas – naudingas, ar žalingas reiškinys? Mažiau daiktų – daugiau laimės (Hill, 2017).
2. Akademinės kompetencijos plėtojimo temos:
2.4 Formaliosios kalbos ypatybės: akademinis žodynas (sinonimai), neveikiamosios rūšies konstrukcijos, inversija bei kiti leksinio ir sintaksinio pabrėžimo būdai, netiesioginė kalba, tariamoji nuosaka, šalutiniai pažyminio ir aplinkybių sakiniai.
3. Lingvistinės temos:
3.1 Veiksmažodžio laikų sistemos apibendrinimas.
3.2 Veiksmažodinės struktūros.
3.3 Inversijos bei kiti leksinio ir sintaksinio pabrėžimo būdai.
3.4 Kolokacijos.
3.5 Konotacinės žodžių reikšmės.
3.7 Tarplingvistinis palyginimas.
2. Akademinės kompetencijos plėtojimo temos:
2.4 Formaliosios kalbos ypatybės: akademinis žodynas (sinonimai), neveikiamosios rūšies konstrukcijos, inversija bei kiti leksinio ir sintaksinio pabrėžimo būdai, netiesioginė kalba, tariamoji nuosaka, šalutiniai pažyminio ir aplinkybių sakiniai.
3. Lingvistinės temos:
3.1 Veiksmažodžio laikų sistema.
3.2 Veiksmažodinės struktūros.
3.3 Inversijos bei kiti leksinio ir sintaksinio pabrėžimo būdai.
3.4 Kolokacijos.
3.5 Konotacinės žodžių reikšmės.
3.7 Tarplingvistinis palyginimas.
I. Temos analizei ir diskusijoms
1.10 Paklausūs įgūdžiai XXI a.
1.11 Globalios socialinės problemos ir jų sprendimai.
2. Akademinės kompetencijos plėtojimo temos:
2.1 Akademinis sąžiningumas ir plagiavimo prevencija. Pagrindiniai reikalavimai GDI vartojimui (VDU reikalavimai, 2024).
2.2 APA 7 stiliaus reikalavimų taikymas cituojant šaltinius tekste ir rengiant literatūros sąrašą.
2.4 Formaliosios kalbos ypatybės: akademinis žodynas (sinonimai), neveikiamosios rūšies konstrukcijos, inversija bei kiti leksinio ir sintaksinio pabrėžimo būdai, netiesioginė kalba, šalutiniai pažyminio ir aplinkybių sakiniai.
2.5 Reikalavimai mokslinio tyrimo rengimui.
2.6 Susistemintos informacijos (grafikai, lentelės) interpretacijos, profesinių terminų apibrėžimai, analogijų analizė.
3. Lingvistinės temos:
3.1 Veiksmažodžio laikų sistema.
3.2 Veiksmažodinės struktūros.
3.4 Kolokacijos – statistikos pristatymo žodynas.
3.6 Skyryba.
I. Temos analizei ir diskusijoms
1.10 Paklausūs įgūdžiai XXI a.
1.11 Globalios socialinės problemos ir jų sprendimai.
2.1 Akademinis sąžiningumas ir plagiavimo prevencija. Pagrindiniai reikalavimai GDI vartojimui (VDU reikalavimai, 2024).
2.2. APA 7 stiliaus reikalavimų taikymas cituojant šaltinius tekste ir rengiant literatūros sąrašą.
2.4 Formaliosios kalbos ypatybės: akademinis žodynas (sinonimai), neveikiamosios rūšies konstrukcijos, inversija bei kiti leksinio ir sintaksinio pabrėžimo būdai, netiesioginė kalba, šalutinio pažyminio ir aplinkybių sakiniai.
2.5 Reikalavimai mokslinio tyrimo ir santraukos rengimui.
2.6 Susistemintos informacijos (grafikai, lentelės) interpretacijos, profesinių terminų apibrėžimai, analogijų analizė.
2.7 Trumpos ilgo rašytinio teksto anotacijos ir atlikto tyrimo santraukos rengimas.
3. Lingvistinės temos:
3.1 Veiksmažodžio laikų sistema
3.4 Kolokacijos – statistikos pristatymo žodynas
3.6 Skyryba
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
60 val. |
60 val. |
Auditorinės: 30 val. |
Nuotolinės: 30 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
15 val. |
15 val. |
15 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
75 val. |
75 val. |
75 val. |
|
Savarankiškas darbas |
85 val. |
85 val. |
85 val. |
|
Iš viso: |
160 val. |
160 val. |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 %.
Literatūra
1. 2024 Sustainable Development Report https://s3.amazonaws.com/sustainabledevelopment.report/2024/sustainable-development-report-2024.pdf
2. 2017 Dummett, P., Stephenson, H. & Lansford, L. Keynote. Proficient. Student’s book. National Geographic Learning.
3. 2017 Hird, J., Dummet, P., Harrison, M. & Millin, S. Keynote. Proficient. National Geographic Learning.
4. 2017 Hall, D. Keynote. Proficient. DVD-ROM
5.2025Mokomoji medžiaga http://moodle2.vdu.lt/
Papildoma literatūra
6. 2016 APA Dictionary of Psychology https://dictionary.apa.org/
7. 2022 Mastering APA Style. 7th edition https://apastyle.apa.org/products/mastering-apa-style