Atminties industrijų tyrimai

  • Dalyko kodas: KRI 5020
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Research into the Memory Industries
  • Dalykas atestuotas: 2021
  • Atestacija galioja iki: 2024
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Daiva Citvarienė, doc. dr. Linara Dovydaitytė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kursas skirtas tyrinėti atminties industrijas kaip svarbią kultūros industrijų, skirtų praeities artikuliacijai, dalį. Atminties industrijos, tokios kaip paveldo vietovės ir muziejai, gamina medijuotas reprezentacijas ir patirtis, kurios daro poveikį tam, kaip suprantame, jaučiame ir vertiname praeitį. Kursas supažindina su svarbiausiomis atminties kultūros, muziejų studijų ir paveldo tyrimų teorijos, antropologiniais ir sociologiniais atminties vietų lankymo aspektais; apibūdina komunikacinę atminties institucijų sistemą, funkcijas ir modelius; pristato kūrybiškas praeities komunikavimo formas; susieja atminties industrijų produktus ir jų vartojimą su kūrybine ekonomika. Studentai mokomi suprasti komunikacinę atminties industrijų specifiką, jų veikimo būdus ir susieti juos su įvairiais politiniais, socialiniais ir ekonominiais aspektais.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is designed to explore memory industries as an important part of cultural industries dedicated to articulating the past. Memory industries, such as heritage sites and museums, produce mediated representations and experiences that influence how we understand, feel, and value the past. The course introduces the most important theories of memory culture, museum studies and heritage research, anthropological and sociological aspects of visiting places of memory; describes the communication system, functions and models of memory institutions; presents creative forms of communication of the past; links the products of memory industries and their consumption to the creative economy. Students are taught to understand the communicative specifics of memory industries, their modes of operation and to relate them to various political, social and economic aspects.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Kūrybinės industrijos: vaizduotės gamyba; Kūrybinių industrijų organizacijos

Dalyko studijų rezultatai

1. Interpretuoti atminties industrijų vietas ir produktus iš antropologinės ir sociologinės perspektyvos.
2. Kritiškai vertinti praeities panaudojimą kultūros industrijų veiklose.
3. Paaiškinti atminties industrijų funkcijas ir veikimo būdus komunikacijos ir kūrybiškumo aspektais.
4. Spręsti atminties institucijų komunikacines problemas.
5. Susieti atminties industrijų produktus ir jų vartojimą su kūrybine ekonomika.
6. Kurti inovatyvius, kūrybiškus atminties industrijų komunikacijos projektus.

Dalyko turinys

1. Atminties kultūra: praeitis, istorija, paveldas
2-3. Individuali ir kolektyvinė atmintis: subjektyvumai, tapatumai ir galia
4-5. Atmintis, kultūros paveldas ir medijos
6. Atminties vietos, patirtys ir emocijos: tamsusis paveldas
7. Naujosios muziejininkystės principai ir jų praktinis taikymas
8. Atminties vietų lankymas: nuo auditorijų prie bendruomenių
9. Atminties institucijos ir auditorijos XXI amžiuje
10. Disonuojantis paveldas: galia, konfliktas ir „kontaktinės zonos“ specifika.
11. Kultūrinis prekybos centras: pramoga kaip ideologija
12. Interaktyvi atminties vietų ir veiklų komunikacija: pasaulio atvejų studijos
13. Interaktyvi atminties vietų ir veiklų komunikacija: Lietuvos atvejų studijos
14. Atminties industrijų komunikacijos tyrimai: semiotinė institucijos analizė
15. Atminties industrijų komunikacijos tyrimai: semiotinė produktų ir jų vartojimo analizė

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 30 val.
Seminarai – 15 val.
Komandinis darbas pasitelkus el. komunikavimo priemones – 15 val.
Individualus darbas raštu: 40 val.
Savarankiškas studento darbas (tame tarpe – pasirengimas kolokviumui ir egzaminui) – 60 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 35%
Seminarai, individualus darbas (raštu) – 15%
Egzaminas – 50 %

Literatūra

1. 2008 Assmann A., „Transformations between History and Memory“, in: Social Research, t. 75, Nr. 1, p. 49–72.
2. 1999 Bal M. et al (eds.) Acts of Memory: Cultural Recall in the Present University Press of New England
3. 2005 Cirsane G. (ed.) Heritage, Museum and Galleries: An Introductory Reader Routledge
4. 2006 Macdonald Sh. (ed.) A Companion to Museum Studies Blackwell Publishing
5. 2006 Marstine J. (ed.) New Museum Theory and Practice Blackwell Publishing
6. 2000 Radstone S (ed.) Memory and Methodology Berg
7. 2006 L. J. Ravelli, Museum Texts: Communication Frameworks Routledge
8. 2007 Richards G., Wilson J. (eds.) Tourism, creativity and development Routledge
9. 2010 Sharpley R., Stone Ph. R. (eds.) Tourist Experience: Contemporary Perspectives Routledge
10. 1989 Vergo P. (ed.) The New Museology Reaktion
Papildoma literatūra
11. 2004 Carbonell B. (ed.) Museum Studies: An Anthology of Contexts Blackwell Publishing
12. 2006 Henning M. Museums, Media and Cultural Theory Open University Press
13. 1998 Kirshenblatt-Gimblett B. Destination Culture: Tourism, Museums, and Heritage University of California Press
14. 2009 Sharpley R., Stone Ph. R. (eds.) The Darker Side of Travel: The Theory and Practice of Dark Tourism Channel View Publications
15. 2011 P. Robinson, S. Heitmann, P. Dieke (eds.) Research Themes for Tourism CAB International
16. 2010 M. Smith, N. MacLeod, M. H. Robertson (eds.), Key Concepts in Tourist Studies Sage