Vartotojų elgsena (TI)

  • Dalyko kodas: EVVKB710
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Consumer Behaviour
  • Dalykas atestuotas: 2020-05-11
  • Atestacija galioja iki: 2023-08-30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Jolita Greblikaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas yra skirtas suteikti žinių rinkodaros srityje ir supažindinti studentus su pagrindinėmis vartotojų elgsenos ypatybėmis, pirkimo proceso nuostatomis, vertybėmis ir pažiūromis. Studentai dalyko metu atlieka vartotojų elgsenos tyrimą turizmo industrijose, taikydami pasirinktus vartotojų elgsenos tyrimo metodus, pvz., apklausą, stebėjimą ir kt.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is devoted to provide students the knowledge in marketing focusing about consumer behavior, their attitudes, values, and buying process in tourism industry. During the course students fulfil consumer research applying different methods of consumer behavior research such as survey, observation, etc.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Pradėdami studijuoti Vartotojų elgseną, studentai turi būti susipažinę su studijų programos pagrindinėmis nuostatomis, bei išklausę bendruosius universitetinius ir kitus pagrindinės krypties studijų dalykus (Marketingas, Turizmo verslo organizavimas)

Dalyko studijų rezultatai

1. Suprasti vartotojų elgsenos pagrindus, jos esmę ir ypatumus turizmo industrijų kontekste;
2. Suvokti svarbiausius vartotojų elgseną įtakojančius veiksniu bei suprasti aplinkos poveikį turizmo sektoriaus vartotojui.
3. Įvertinti makroaplinkos įtaką pirkimo elgsenai turizmo industrijų vartotojui;
4. Analizuoti vartotojo sprendimo pirkimo procesą; atlikti vartotojų elgsenos tyrimus skirtingose turizmo industrijose;
5. Įvertinti skirtingų rinkodaros veiksmų poveikį vartotojui ir jų grupėms;
6. Parengti tikėtinos vartotojų elgsenos įtakojimo strategiją turizmo industrijose.
7. Savarankiškai spręsti vartotojų elgsenos tyrimų problemas bei klausimus, susijusius su turizmo sektoriaus vartotojais ir jų poreikiais.
8. Dirbti komandoje, suderinti skirtingus požiūrius, pažinti skirtingus įpročius ir kultūras, jų svarbą turizmo industrijoms.

Dalyko turinys

1. Įvadas į vartotojų elgseną. Naujos rinkodaros koncepcijos turizme.
2. Rinkos segmentavimas ir vartotojų elgsena turizmo sektoriuje
3. Asmenybė, suvokimas ir vartotojų elgsena. Rinkodaros tyrimai.
4. Pozicionavimas.
5. Vartotojo motyvavimas, požiūrio formavimas ir keitimas. Vartotojo mokymosi procesas.
6. Grupės ir jų įtaka vartotojui. Kultūros, subkultūros įtaka vartotojo elgsenai.
7. Pirkimo sprendimo priėmimo procesas turizmo sektoriuje.
8. Organizacijų rinkos pirkimo elgsena.
9. Rinkos segmentavimo ir vartotojų elgsenos analizė turizmo sektoriuje.
10. Vartotojų motyvavimo, asmenybės įtakos vartotojo elgsenai tyrimas.
11. Turizmo prekių ir paslaugų pozicionavimo suvokimo tyrimas.
12. Vartotojo požiūrio formavimo ir keitimo procesas. Grupių įtakos vartotojų pirkimo procese nustatymas.
13. Vertybių, kultūros, subkultūros įtakos vartotojo elgsenai tyrimas.
14. Pirkimo sprendimo priėmimo proceso analizė turizmo sektoriuje.
15. Organizacijų rinkos pirkimo elgsenos tyrimas turizmo sektoriuje.
16. Technologijų naudojimas turizmo sektoriuje ir svarba vartotojų rinkodaroje.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos - 25 val.
Seminarai - 20 val.
Savarankiškas darbas - 62 val.
Iš viso - 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Koliokviumas – 20 proc.;
Individualus darbas – 30 proc.;
Egzaminas – 50 proc.

Literatūra

Pagrindinė literatūra
1. 2018 Solomon, Michael,1956- Consumer behavior : buying, having, and being / Mike R. Solomon. -- 12th ed., global ed. -- Boston (Mass.) : Pearson, 2018. -- 623 p
2. 2018 Digital marketing analytics : making sense of consumer data in a digital world / Chuck Hemann, Ken Burbary. -- 2nd ed. -- Indianapolis (Ind.) : Pearson, 2018.
3. 2012 Pranulis, Vytautas,1942- Rinkodaros tyrimai : teorija ir praktika / Vytautas Pranas Pranulis, Vytautas Dikčius. -- Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2012. -- 405 p.
4. 2017 Marketing for hospitality and tourism / Philip R. Kotler ... [et al.]. -- 7th ed. -- Harlow : Pearson, 2017. -- 680 p.
5. 2018 Holiday, Ryan,1987- Skaitmeninė rinkodara : naujausių laikų reklamos ir pardavimų strategijos / Ryan Holiday ; [vertė Austėja Banytė]. -- [Gargždai] : Tobulėjimo projektai, 2018. -- xxvi, 141
Papildoma literatūra
1. 2014 Miura, Atsushi,1958- The rise of sharing : fourth-stage consumer society in Japan / Miura Atsushi ; translated by Dana Lewis ; LTCB International Library Trust, International House of Japan. -- First English edition. -- Tokyo : International House of Japan, c2014. -- xxiv, 350 p., 1 egz.
2. Moksliniai straipsniai VDU bibliotekos bazėse vartotojų elgsenos tyrimų tema turizmo sektoriuje, pvz., International Journal of Tourism Reseach https://onlinelibrary.wiley.com/journal/15221970
3. 2016 Piligrimienė, Žaneta. Marketingo tyrimų duomenų analizė SPSS programa : mokomoji knyga / Žaneta Piligrimienė ; [Kauno technologijos universitetas. Ekonomikos ir verslo fakultetas]. Kaunas: Technologija, 2016. -- 1245 p. , 2 egz.