Menų integravimas į mokyklos ugdymo turinį (MDP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kurso metu ugdomi studentų gebėjimai taikyti integruoto meninio ugdymo metodus į mokyklos ugdymo turinį. Studijų metu susipažįstama su meninio ugdymo pagrindais, meninio ugdymo integravimo problemomis. Studentui svarbu gebėti taikyti integruoto meninio ugdymo metodus ir integruoto ugdymo principus įvairių dalykų pamokinėje ir nepamokinėje veikloje, kritiškai analizuoti integravimo galimybes. Menų integracija į mokyklos veiklą ugdo mokinių bendravimo, kūrybiškumo bei socialinius gebėjimus, jų kultūrinę ir meninę kompetenciją..
Dalyko anotacija užsienio kalba
During the study subject students’ abilities to apply methods of integrated artistic education in the curriculum of education at school are cultivated. During the study process students get familiarized with the fundamentals of artistic education, problems of integration of arts. It is important for a student to be able to apply methods of integrated artistic education as well as principles of integrated education in the classroom of various subjects and after-class activities, to critically analyse possibilities of integration. Integration of arts into school curriculum develops pupils’ communicative, creativity and social skills, their cultural and artistic competence.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Dalyko didaktika, pedagogika, edukacinė psichologija
Dalyko studijų rezultatai
Studentai žinos integruoto meninio ugdymo prioritetus, strategijas ir metodus ir suvoks integruoto meninio ugdymo turinio modeliavimo principus.
Gebės lyginti ir sisteminti meninio ugdymo turinio integravimo į bendrojo ugdymo dalykus aspektus, asimiliuos teorines žinias apie menų integraciją ir taikys jas edukacinėje veikloje.
Nuolat skirs dėmesį visuminio asmenybės ugdymo aspektams, domėsis integruoto meninio ugdymo inovacijomis, skaitmeninių technologijų taikymo galimybėms ugdymo procese.
Dalyko turinys
Psichologiniai ir pedagoginiai ugdymo, integruojant dalykus, aspektai. Daugialypis intelektas.
Dalykų ryšiai ir integracija.
Integruoto meninio ugdymo strategijos ir tarpdalykinis ugdymas.
Tarpdalykinio ugdymo principai: dalykinis, teminis, projektinis menų ir kitų mokomųjų dalykų integravimas.
Meninio ugdymo turinio integracijos lygiai.
Menų integracijos į mokyklos ugdymo turinį metodai. Garso vizualizacija ir vaizdo verbalizacija.
Meninio ugdymo turinio integravimas į mokyklos projektus ir programas
Ugdymo procesų estetizavimas. Mokinių kultūrinės ir meninės kompetencijos ugdymas integruoto ugdymo sąlygomis.
Mokytojų komandos vaidmuo organizuojant meninio ugdymo integraciją į ugdymą.
Informacinių technologijų taikymas integruojant meninio ugdymo dalyką į mokyklos ugdymo turinį.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 32 val.
Seminarai 16 val.
Savarankiškas darbas 85 val.
Iš viso 133 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotys (50%), praktiniai kūrybiniai darbai (30 %), tarpinis atsiskaitymas (20%).
Literatūra
1. 2014 W. Anderson, J. Lawrence. Integrating music into the elementary school Elektroninis išteklius
2. 2013 V. Žalys. Muzikinis ugdymas, naujųjų medijų technologijos ir menų integracija. http://gs.elaba.lt/object/elaba:6096487/
3. 2011 G. Ilčiukienė. Muzikos poveikis mokant anglų kalbos pradiniame etape. Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla
4. 2008 Prakurotienė, A. Spektakliai teatro studijoms integruoto ugdymo sąlygomis: mokomoji knyga. Šiaulių universiteto leidykla
5. 2005 Vilkelienė, A. Integruotas ugdymas: disciplinų integralumas nūdienos kontekste. http://etalpykla.lituanistikadb.lt/fedora/get/LT-LDB-0001:J.04~2005~1367156740298/DS.002.0.01.ARTIC
6. 2003 A.Vilkelienė. Integruotas muzikinis ugdymas. Kronta
Papildoma literatūra
1. 2014 C. Hartle. P. Piniciotti, R. Gorton. Arts integration and infusion framework http://web.b.ebscohost.com.ezproxy.vpu.lt/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=3&sid=0b08a44f-07df-4b54-b9d4-20083dcb7ec3%40sessionmgr120
2. 2014 Musneckienė, E. Meninio ugdymo integralumo problema meno kaitos ir vizualiosios kultūros kontekste. Šiaulių universiteto leidykla
3. 2009 Fogarty, R. How to integrate curricula. Thousand Oaks: Corwin Press
4. 2003 A.Galkienė. Pedagoginė sąveika integruoto ugdymo sąlygomis. Šiaulių universiteto leidykla