IKT taikymas mokant menų dalykų (MDP)

  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Application of ICT Teaching Study Subject of Art
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Asist. Birutė Vitytė, lekt. Gintarė Vaitonytė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Informacinių komunikacinių technologijų taikymas mokant meno dalykų yra teorinių ir praktinių gebėjimų lavinimą apimantis dalykas, kurio metu praktiškai mokoma/si dirbti su Adobe Premiere, Adobe PhotoShop programomis. Analizuojamos informacinės komunikacinės technologijos (3D spausdintuvai, robotai, edukacinės platformos, skaitmeniniai žaidimai ir kt.) bei jų taikymo galimybės meno pamokose patiems kuriant edukacinį analizuojamos technologijos turinį/aspektą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Application of ICT Teaching Study Subject of Art is a study subject encompassing both the development of theoretical and practical skills, during the classes of which students practically are taught/learn how to work with Adobe Premiere, Adobe PhotoShop programmes. ICT are analysed (3D printers, robots, educational platforms, digital games, etc.) as well as possibilities of their application in classes of arts when students themselves create educational content/aspect of the analysed technology.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Dalyko didaktika

Dalyko studijų rezultatai

Suvokia IKT sąvokas, IKT taikymo galimybes ir taikymo principus mokant meno dalykų.
Turi praktinių gebėjimų dirbti vaizdo apdorojimo programomis (Adobe Photo Shop, Adobe Premiere) geba apdoroti ir kurti vaizdus, savarankiškai kurti mokomąsias vaizdines ir didaktines priemones teatro ir kino pamokoms.
Kūrybiškai taiko specialiai ugdymui nekurtas skaitmenines technologijas, suvokia jų taikymo ypatumus problemas bei numato galimus iššūkius. Savarankiškai kuria skirtingus metodus/ būdus/strategijas IKT taikyti dalyko turiniui ir mokymui/si tobulinti.
Demonstruoja gebėjimą taikyti IKT sprendžiant skirtingas menų dalykų ugdymo problemas. Orientuojasi skaitmeninių technologijų rinkoje, geba atsirinkti bei taikyti pasirinktas technologijas.

Dalyko turinys

Esminės IKT sąvokas, jų apibrėžimai. IKT reikšmė visai švietimo sistemos kaitai ir meno dalykų edukacijai.
Vaizdo maketavimas ir montavimas Adobe Photo Shop ir Adobe Premiere programomis.
Mokomųjų priemonių kūrimas: mokomasis plakatas, žaidimas ir kt.
Grafinių, spalvinių elementų variacija reklamose ir jų taikymo galimybės kuriant vaizdinius elementus meno pamokoms.
Informacinių komunikacinių technologijų taikymo etika ir estetika mokant menų.
IKT integravimo į meno pedagogikos mokymą/si principai, strategijos, taisyklės.
IKT taikymo meno dalykui strategijų/modelių kūrimas, jų analizė edukaciniais aspektais (atsižvelgiant į amžiaus grupes, mokymo formą (formalus/neformalus ugdymas), materialią bazę, personalo pasirengimą, mokinių poreikius ir poreikius.
Originalių edukacinių užduočių kūrimas (atsižvelgiant į studijuojamą meno dalyko specifiką) pasirinkta informacine komunikacine technologija, jos taikymo realiose ugdomosiose situacijose analizės. Portfolio pildymas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai 32 val.
Savarankiškas darbas 85val.
Iš viso 133 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20%, Praktinės užduotys – 40%, Baigiamasis projektas - 40%

Literatūra

1. 2011 Chen, I., & Kidd, T. T. (2011). Ubiquitous Learning: Strategies for Pedagogy, Course Design, and Technology. Charlotte, NC: Information Age Publishing. Charlotte, NC: Information Age Publishing
2. 2011 Ribble, M. (2011). Digital Citizenship in Schools. Eugene, Or: International Society for Technology in Education [ISTE]. International Society for Technology in Education
3. 2009 Cameron, D., Carroll, J., & Anderson, M. (2009). Drama Education with Digital Technology. London: Continuum. Continuum
4. 2008 Gura, M., & International Society for Technology in, E. (2008). Visual Arts Units for All Levels. Eugene, Or: International Society for Technology in Education [ISTE]. International Society for Technology in Education
5. 2001 Abbott, C. (2001). ICT : changing education. London; New York: Routledge/Falmer. London; New York: Routledge/Falmer.
Papildoma literatūra
1. 2017 McClanahan, B. b. (2017). Transforming Teacher Education with Digital Technology: An Informative Journey. Delta Kappa Gamma Bulletin, 83(5), 15-23. Delta Kappa Gamma Bulletin
2. 2016 Kosnik, C. M. (2016). Building Bridges : Rethinking Literacy Teacher Education in a Digital Era. Rotterdam: Sense Publishers. Rotterdam: Sense Publishers
3. 2009 Guri-Rozenblit, S. (2009). Digital Technologies in Higher Education : Sweeping Expectations and Actual Effects. New York: Nova Science Publishers, Inc. Actual Effects. New York: Nova Science Publishers, Inc.
4. 2005 Informacinių komunikacinių technologijų taikymo ugdymo procese galimybės, rekomendacijos mokytojams. http://www.puskino.vilnius.lm.lt/wp-content/uploads/2015/11/knyga.pdf