Įtraukusis meninis ugdymas (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 3069
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Inclusive Arts Education
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Aldona Vilkelienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studentai susipažins su specialiojo ir įtraukiojo meninio ugdymo, kaip edukacinio reiškinio, specifika, ypatumais bei dėsningumais šiuolaikinės didaktikos kontekste. Identifikuos mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, savybes ir gebės personalizuoti meninio ugdymo, grindžiamo konkrečiam meno žanrui būdingų dalyko žinių sistema, procesą remiantis analizavimo, kategorizavimo bei modeliavimo patirtimi.Susipažins su pagrindiniais įvairių mokinių įtraukties į ugdymo procesus principais, su įtraukiojo meninio ugdymo metodais bei jų pritaikymo praktikoje galimybėmis.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Students will get familiarised with the specific, peculiarities and regularities of special and inclusive education, as an educational phenomenon, in the context of modern didactics. They will identify features of learners with special educational needs and will be able to personalise the process of arts education, which is based on the system of knowledge characteristic of a specific genre of art, employing experience in analysis, categorisation and modelling. Students will get acquainted with various principles of learners’ inclusion into the process of education, with methods of inclusive arts education and possibilities of their application in practice.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausytas specialiosios pedagogikos ir psichologijos kursas

Dalyko studijų rezultatai

Paaiškins specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių meninio ugdymo įtraukiojoje arba specialiojoje klasėje ypatumus.
Gebės atpažinti besimokančiųjų individualius skirtumus: stipriąsias asmenybės puses, meninių gebėjimų lygmenį ir specialiuosius ugdymosi poreikius ir parinkti adekvačias ugdymo strategijas.
Vadovausis profesine etika, gebės reflektuoti savo veiklą laikantis socialinio teisingumo, tolerancijos principų.
Nuolat skirs dėmesį visuminio asmenybės ugdymo aspektams, domėsis įtraukiojo meninio ugdymo inovacijomis.

Dalyko turinys

Specialiosios meno pedagogikas dalyko samprata, specialiosios meno pedagogikos mokslo raida Lietuvoje ir užsienyje. Integracija ir įtrauktis.
Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymo juridinė bazė, terminai ir sąvokos.
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, skirstymo į grupes pagal negalias, mokymosi sutrikimus ir mokymosi sunkumus, tvarka.
Kultūrinio tapatumo raiška.
Gabumų identifikavimo, jų realizavimo problemos ir jų sprendimo būdai meninio ugdymo procese.
Meninis ugdymas: specialusis ugdymas ir įtraukties į bendrąjį ugdymą praktika.
Įtraukiojo meninio ugdymo principai.
Įtraukiojo mokytojo profilis.
Meno terapijos metodų taikymas ugdymo procese.
Tarpdisciplininių metodų taikymas įtraukioje klasėje.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 16 val.
Seminarai 16 val.
Savarankiškas darbas 48 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotys (50%), praktiniai kūrybiniai darbai (30 %), tarpinis atsiskaitymas (20%).

Literatūra

1. 2016 A. Vilkelienė. Specialusis ir įtraukusis meninis ugdymas Edukologija
2. 2007 A. Vilkelienė. Specialioji meno edukologija Edukologija
3. 2005 A. Galkienė. Heterogeninių grupių didaktika Šiaulių universiteto leidykla
Papildoma literatūra
1. 2015 A. Liasidou. Inclusive education and the issue of change: theory, policy and pedagogy. Basingstoke: palgrave macmillan.
2. 2014 D. Mitchell. What really works in special and iclusive education. London, New York: Routledge.
3. 2006 P. Thomson, Ch. Hall, L. Russell. Promoting social and education inclusion through the creative arts
http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/190288.pdf