Žurnalistikos/medijų tyrimai ir analitika

  • Dalyko kodas: KOM 5047
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Research and Analytics in Journalism and Media
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Kristina Juraitė, dr. Apolonijus Žilys, doc. dr. Inesa Bunevičienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų metu apžvelgiami naujausios žurnalistikos ir žiniasklaidos analizės metodologinės ir empirinės prieigos ir metodai, ypatingas dėmesys skiriamas teorinių-metodologinių žinių ir tyrimo metodų derinimui. Šio kurso tikslas yra lavinti mokslinių tyrimų įgūdžius ir pritaikyti juos įvairiose žiniasklaidos, žurnalistikos ir komunikacijos situacijose. Studentai rengia mokslinių tyrimų portfolio ir aktyviai dalyvauja tyrimo projekto rengime. Dalyko metu numatomi tokie studijų metodai, kaip: akademinių tyrimų planavimas, projektų rengimas, tarpusavio vertinimas, pranešimų pristatymas ir kt. Tai mišrių studijų kursas, kuris apima auditorines paskaitas, nuotolinius užsiėmimus, savarankiškai organizuojamas studijas, praktines tiriamąsias užduotis ir tyrimo projekto rengimą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course provides up to date methodological and empirical approaches and techniques in journalism and media analysis with particular focus on the relationship between theory, methodologies and methods. The aim of the course is to develop research skills and apply these in different media, journalism and communication contexts. Students will work on their research portfolio and research project design. This class will also involve synthesizing academic research, writing papers, peer-reviewing and giving presentations, both formal and informal on your project work. This is a blended learning course, which includes in-class meetings, online sessions, self-organized studies, research assignments and project development options.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bakalauro diplomas, anglų kalbos B2 lygis, KOM5042 Demokratija ir medijų politika kintančios komunikacijos ekosistemoje.

Dalyko studijų rezultatai

Studentai įgyja metodologinių žinių ir supratimą apie mokslinio tyrimo principus, kurie yra taikomi analizuojant šiuolaikinius medijų ir žurnalistikos reiškinius.
Studentai ugdo analitinius įgūdžius ir geba taikyti įvairias tyrimo metodologijas, prieigas ir metodus, analizuojant konkrečius tyrimo klausimus, susijusius su šliuolaikinių medijų ir žunrlalistikos pokyčiais.
Studentai įgyja praktinės patirties ir gebėjimų įgyvendinti mokslinius tyrimus, pasirinkti ir taikyti atitinkamus metodus, analizuojant medijų tekstus ir auditorijas, technologijas ir industrijas, o taip pat derinti kokybinius ir kiekybinius metodus.
Studentai ugdo tyrimo etikos kompetencijas ir gebėjimus taikyti etikos standartus mokslinio tyrimo procese, reflektuoti ir įvertinti tyrimo proceso ir rezultatų kokybę.
Studentai lavina gebėjimus inicijuoti ir vykdyti tyrimus, ugdo savo analitinius įgūdžius, plėtoja kritinio mąstymo, naujienų ir medijų raštingumo kompetencijas.
Studentai įgyja tyrimo projekto valdymo, mokslinių tyrimų rezultatų sklaidos ir mokslo komunikacijos įgūdžių, kuriuos geba pritaikyti asmeninėms ir profesinėms reikmėms.

Dalyko turinys

Paskaitų ir seminarų temos:
• Žurnalistikos studijų ir tyrimų objektas.
• Tyrimo supratimas. Tyrimo ataskaitos / straipsnio skaitymas, vertinimas ir interpretavimas. Tyrimo proceso supratimas. Teorijos vaidmuo. Literatūros apžvalga.
• Skirtingos tyrimų strategijos ir metodai. Kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai.
• Tyrimo projekto planavimas.
• Tyrimo etikos normos ir standartai. Tyrimo kokybės vertinimas.
• Tyrimo metodo funkcijos ir jų taikymas. Tinkamo tyrimo metodo pasirinkimas.
• Kokybiniai ir kiekybiniai tyrimo metodai.
• Turinio analizė. Diskurso analizė.
• Apklausos tyrimo planavimas. Anketos sudarymas.
• Interviu metodai: išsamūs interviu ir tikslinės grupės.
• Duomenų atrankos metodai kokybiniams ir kiekybiniams tyrimams.
• Duomenų analizė atliekant kokybinius tyrimus.
• Duomenų analizė ir tyrimo rezultatų pristatymas kiekybiniuose tyrimuose.
• Tyrimo projekto pristatymas raštu ir žodžiu.

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

15

15

Seminarai

15

0

Laboratoriniai darbai

0

0

Pratybos

0

15

Konsultacijos

0

10

Savarankiškas darbas

0

90

Iš viso:

160

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas (tyrimo dizainas) - 20% galutinio pažymio, tiriamosios užduotys - 30%, egzaminas (tyrimo ataskaita) - 50%.

Literatūra

1. 2014 Creswell, J. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Sage.
2. 2015 Croucher, S., Cronn-Mills, D. Understanding Communication Research Methods: A Theoretical and Practical Approach. Routledge.
3. 2020 Wahl-Jorgensen, K, & Hanitzsch, T. The Handbook of Journalism Studies. Routledge.
4. 2011 Jensen, K. The Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitatve Methodologies. Routledge.
5. 2015 Jones, R., Chik, A., Hafner, C. Discourse and Digital Practices: Doing Discourse Analysis in the Digital Age. Routledge.
6. 2008 Löffelholz, M., Weaver, D. Global Journalism Research: Theories, Methods, Findings, Future. Blackwell.
7. 2017 Sloan, L., Quan-Haase, A. The SAGE Handbook of Social Media Research Methods. Sage.
Papildoma literatūra
Platus skaitinių ir papildomos aktualios literatūros ir pavyzdžių pasirinkimas, įvairios interaktyvaus mokymosi galimybės yra sudarytos studijų dalyko paskyroje Moodle platformoje.