Naujosios medijų dizaino technologijos

  • Dalyko kodas: KOM 5046
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Emerging Media Design Technologies
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Rimantas Plungė, Assoc. Prof. Jaq Greenspon, Lect. Lina Auškalnienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šio kurso metu studijuojamos ir analizuojamos naujausios medijų dizaino technikos ir technologijos. Plačiame besikeičiančių, interaktyvių komunikacijos platformų kontekste analizuojami efektyvūs ir tikslingai fokusuoti skaitmeninio pasakojimo būdai ir technologinės (skaitmeninės, medijų dizaino) priemonės. Studentai išmoksta kaip planuoti, strateguoti, kurti, vystyti, dislokuoti ir testuoti komunikacijų dizaino kūrinius įvairiose, kompleksiškose hibridinėse skaitmeninėse platformose.

Dalyko anotacija užsienio kalba

In this course, media design techniques and technologies are studied and analyzed. Effective storytelling, interactive communication across the widest range of ever-changing communication platforms are identified as the greatest challenges in today’s emerging media environment. Students will learn how to plan, develop, deploy, facilitate, and test communication designs and storytelling across hybrid digital platforms.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bakalauro diplomas, anglų kalbos B2 lygis.

Dalyko studijų rezultatai

Studentai įgyja žinių ir sampratą apie pasirinktas teorines perspektyvas ir konceptualius naujas medijų dizaino technologijas, technologinio determinizmo ir programinės įrangos visuomenės apibrėžimus.
Studentai įgauna kritinį supratimą kaip keitėsi medijų, naujos medijų dizaino technologijos modernizmo, postmoderniu ir post postmodernizmo laikais.
Studentai išmoksta kelti aktualius tyrimo klausimus, atlieka naujųjų medijų dizaino technologijų taikymo ir jų įtakos sociokultūrinėms visuomenės slinktims analizę.
Studentai įgyja tinkamo skaitmeninio pasakojimo būdų kūrimo pagrindus, interaktyvios komunikacijos, naujų medijų dizaino technologijų taikymo žiniasklaidos strategijose patirties.
Studentai išbando, išmoksta atlikti skirtingus vaidmenis: scenaristų, medijų dizainerių, technologijų ekspertų, tyrėjų, išteklių planuotojų, prodiuserių ir kt.
Studentai išmoksta analizuoti savo darbus, sukurtus medijų dizaino produktus, lygina juos su realaus pasaulio daugialypės terpės produktais, analizuoja naujųjų medijų dizaino priemonių kontekstuose.
Studentai išmoksta ginti sukurtus konceptualius pagrindimus, priimtus kūrybinius sprendimus ir pasirinktus kylančių medijų dizaino technologijų taikymo aspektus.

Dalyko turinys

Kurso struktūra ir temos yra formuluojamos kaip kritinės užklausos: Kaip pasikeitė naujosios medijų dizaino technologijos ir skaitmeninės technologijos šiais laikais? Kaip naujos medijų dizaino technologijos keičia / kuria visuomenės struktūrą ir bruožus? Kaip naujos medijų dizaino technologijos leidžia sukurti naujus hibridinio bendravimo būdus? Kodėl ir kaip naudoti dizaino mąstymo metodą kuriant efektyvią komunikaciją? Kaip įtraukti auditorijas į dvipusį, interaktyvų pasakojimą? Kaip sukurti daugialypės terpės istorijas, sukurtas strateginei komunikacijai? Kaip dirbti realioje situacijoje su klientais kuriant patrauklias istorijas ir turinį? Kaip pritaikyti naujas medijų dizaino technologijas, padedant kurti pasakojimų struktūrą?

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

15

15

Seminarai

15

0

Laboratoriniai darbai

0

0

Pratybos

0

15

Konsultacijos

0

10

Savarankiškas darbas

0

90

Iš viso:

160

Studijų rezultatų vertinimas

Baigiamasis pažymys (BP, 100%) = ND1 (nuomonė, 10%) + ND2 (esė, 15%) + KOL (refleksija, 15%) + ND3 (scenarijus, 10%) + E (kūrybinis produktas, 25% + refleksija, 25%)

Literatūra

1. 2016 Media, Culture and Society: An Introduction. Sage publications.
2. 2015 Li X. Emerging Media: Uses and Dynamics. Routledge, NY.
3. 2015 Floyd J. Philosophy of Emerging Media: Understanding, Appreciation, Application. Oxford Univ. PR.
4. 2012 Couldry N. Media, Society, World: Social Theory and Digital Media Practice. Polity.
5. 2015 Castells, M. Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age.
6. 2013 Dijck V. The Culture of Connectivity: A Critical History Of Social Media. Oxford University press.
7. 2014 Chadwick, A. The Hybrid Media System.
Papildoma literatūra
Platus skaitinių ir papildomos aktualios literatūros ir pavyzdžių pasirinkimas, įvairios interaktyvaus mokymosi galimybės yra sudarytos studijų dalyko paskyroje Moodle platformoje.