Vaizdo/populiarioji kultūra ir istorijų kūrimas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šiuolaikinėje visuomenėje vaizdas tapo pagrindine mūsų komunikacinės patirties dalimi, todėl yra svarbu ugdyti kritišką suvokimą apie tai, kaip yra kuriami ir vartojami vizualiniai kodai populiariojoje kultūroje. Šis studijų dalykas suteikia įvairių teorinių žinių ir analitinių įgūdžių, reikalingų norint suprasti, kaip vaizdais yra perteikiamos sociokultūrinės prasmės ir galios santykiai, kokios yra kūrėjų ir žiūrovų patirtys. Pagrindinis kurso tikslas yra ugdyti analitinius ir kūrybinius įgūdžius, siekiant atpažinti, analizuoti, interpretuoti ir kritiškai vertinti populiariosios kultūros ir vizualinės komunkacijos pranešimus. Paskaitose ir seminaruose studentai nagrinėja įvairius populiariosios kultūros ir vizualinės komunikacijos pavyzdžius, pvz. lyčių, kūno ir rasės reprezentacijas reklamoje, kino filmuose, naujienų medijose ir socialiniuose tinkluose.
Dalyko anotacija užsienio kalba
In a today’s society, visual images became central to our communicative practices, therefore, it is essential to develop our understanding of how we create, negotiate, and respond to popular culture and visual codes. This course provides with a number of theoretical and analytical tools to examine how visual images produce cultural meanings and power relations, as well as how the viewer experiences and practices the production of meaning via looking. The main aim of the course is to develop skills to identify, analyze, interpret and critically evaluate cases in popular and visual studies. The course addresses different issues of popular and visual culture across various media forms, e.g. gender, body and race representations in advertising, films, news media, and social networks.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Bakalauro diplomas, anglų kalbos B2 lygis.
Dalyko studijų rezultatai
Išmanyti populiariosios kultūros ir vizualinės komunikacijos teorines prieigas ir gebėti jas taikyti, vertinant šiuolaikinius medijų ir komunikacijos ekosistemų procesus.
Analizuoti ir kritiškai vertinti naujausius populiariosios kultūros ir vizualinės komunikacijos atvejus, taikant atitinkamas teorines ir analitines prieigas.
Kūrybiškai taikyti teorines žinias, derinti įvairias raiškos priemones, kuriant vizualines.
Ugdyti vizualinio pasakojimo, kūrybinio ir inovatyvaus mąstymo, projektų valdymo ir komandinio darbo įgūdžius.
Dalyko turinys
Paskaitų/diskusijų temos:
• Populiariosios kultūros supratimas. Kasdienybė ir populiarioji kultūra.
• Populiariosios kultūros pavyzdžiai. Kultūros karai ir populiariosios kultūros studijos.
• Populiariosios kultūros klasė. “White Trash” atvejis.
• Lytis ir seksualumas populiariojoje kultūroje. Meilė ir romantiškos utopijos.
• Populiarus ir ribinis tapatybių vaizdavimas. Kitoniškumo reprezentacijos.
• Vizualinės kultūros supratimas. Vaizdo galia kasdieniame gyvenime. Vizualinis pasakojimas.
• Vizualiniai ženklai. Spalva, forma, gylis, judesys.
• Vizualinės semiotikos tradicija. Vizualinės komunikacijos analizė.
• Vaizdiniai efektai ir įtikinėjimo menas.
• Vizualinės kultūros perspektyvos. Efektyvios vizualinės komunikacijos principai.
Dalyko studijos valandomis
Studijų vykdymo forma |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Paskaitos |
15 val. |
15 val. |
Seminarai |
15 val. |
0 val. |
Laboratoriniai darbai |
0 val. |
0 val. |
Pratybos |
0 val. |
15 val. |
Konsultacijos |
0 val. |
10 val. |
Savarankiškas darbas |
|
90 val. |
Iš viso |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Tarpinis atsiskaitymas 30% galutinio pažymio, namų darbas - 20%, egzaminas (kūrybinio projekto raštu ir žodžiu pristatymas) – 50%.
Literatūra
1. 2014 Brooks, A. Popular Culture: Global Intercultural Perspectives. Palgrave Macmillan.
2. 2015 Campbell, R., Fabos, B., & Martin, C. Media & Culture: Mass Communication in a Digital Age. Bedford/St. Martin's.
3. 2015 Danesi, M. Popular Culture: Introductory Perspectives. Rowman & Littlefield.
4. 2011 Davis, W. A General Theory of Visual Culture. Princeton University Press.
5. 2013 Hall, S. Representation: Cultural Representations and Signifying Practices, Second Edition. Sage.
6. 2012 Rose, G. Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials. SAGE.
7. 2018 Storey, J. Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction. Routledge, Taylor & Francis Group.
8. 2013 Tereškinas, A. Popkultūra: jausmų istorijos, kūniški tekstai. Kitos knygos.
Papildoma literatūra
Platus skaitinių ir papildomos aktualios literatūros ir pavyzdžių pasirinkimas, įvairios interaktyvaus mokymosi galimybės yra sudarytos studijų dalyko paskyroje Moodle platformoje.