Naujienų ir turinio kūrimo strategijos

  • Dalyko kodas: KOM 5043
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: News and Content Production Strategies
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. Jaq Greenspon, Lekt. Lina Auškalnienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šio kurso tikslas – apibrėžti “naujienos” esmę įvairiuose kontekstuose ir analizuoti, kaip šis konceptas siejamas ir/arba apibrėžiamas santykyje su terminu “turinys”. Išsamiai aptarus šias sąvokas toliau yra analizuojama ir praktiškai mokomasi kurti naujienas skirtingoms medijų terpėms ir skirtingoms auditorijoms. Šis studijų dalykas yra pritaikytas ir turinties žurnalistinio darbo patirties, ir mažiau profesinėje aplinkoje patyrusiems studentams.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The purpose of this course is to first define the concept of “news” in all its variations and permutations and how it relates to/is defined by the term “content.” Once these concepts are fully explored, then the aim is to understand how best to present this content depending on the everchanging factors of medium, audience, and location. This course is designed for students who have only little experience in journalism, but also to those who have been working in field.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bakalauro diplomas, anglų kalbos B2 lygis.

Dalyko studijų rezultatai

Studentai įgija istorijos žinių apie tai, kaip ir kodėl buvo įkurtos naujienų agentūros, kam jos buvo sukurtos ir kas yra informacijos skaidos gavėjai. Kolonializmo ir plėtros teorijos suteikia diskusijai bendresnį kontekstą.
Studentai suvokia, kaip funkcionuoja socialiniai tinklai – analizė atliekama pasitelkiant medijų teorijų klasikų (McLuhan ir kt.) darbus.
Studentai atpažįsta ir supranta, kaip kinta sąvokos “žurnalistika” samprata, stebint ją įvairiose medijose.
Studentai supranta naratyvo struktūrą ir teorijas: tyrinėjami Levi-Strauss, Barthes (ir kitų) darbai.
Studentai suvokia vizualinės komunikacijos ir manipuliacijų naujienų turiniu kontekstus.

Dalyko turinys

Paskaitų ir praktinių darbų idėja: Kuomet studentai ima suvokti kaip, kam ir kodėl dirba naujienų tarnybos, siekiama išsiaiškinti, ar ir kaip klasikinį modelį pakeitė socialinės medijos.
Kurso eigoje, suvokus esminius naujienų skaidos tikslus, siekiama kritiškai analizuoti būdus, kaip šių tikslų galėtų būti siekiama.
Studentai aptars naratyvinę bei įrėminimo teorijas, nagrinės vizualinės retorikos specifiką, analizuos manipuliacijų technikas kuriant naujienų turinį.

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

15

15

Seminarai

15

0

Laboratoriniai darbai

0

0

Pratybos

0

15

Konsultacijos

0

10

Savarankiškas darbas

0

90

Iš viso:

160

Studijų rezultatų vertinimas

Baigiamasis pažymys (BP, 100%) = ND 1-5 (5x10%) + E (projektas, 25% + testas, 25%)

Literatūra

1. 2005 Kierstead, Phillip O. Computers in Broadcast and Cable Newsrooms: Using Technology in Television News Production
2. 2007 Broderick, James F. and Darren W. Miller Consider the Source A Critical Guide to the 100 Most Prominent News and Information Sites on the Web
3. 2015 Diamond, Stephanie and Paul Clifford Content Marketing Strategies for Dummies
4. 2017 Smith, Simon Discussing the News-The Uneasy Alliance of Participatory Journalists and the Critical Public
5. 2015 Gutsche jr., Robert E Media Control-News as an Institution of Power and Social Control
6. 2012 Medoff, Norman and Edward J. Fink Portable Video. News and Field Production (6th Edition)
7. 2015 Gunter, Barrie The Cognitive Impact of Television News Production Attributes and Information Reception
8. 2017 Dice, Mark the True Story of Fake News-How Mainstream Media Manipulates Millions
9. 1967 Mcluhan, Marshall The Medium is the Message
10. 1972 Berger, John Ways of Seeing
11. 2004 Hill, Charles A. and Marguerite Helmers Defining Visual Rhetoric
Papildoma literatūra
12. 2018 20 Ways to Generate Article Ideas in 20 Minutes or Less - WritersDigest.com
13. 2020 Hubspot Editors How to Develop a Content Strategy