Demokratija ir medijų politika šiuolaikinės komunikacijos ekosistemoje
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šio kurso mokomosios sesijos yra skirtos pažvelgti į skirtingas žiniasklaidos ir komunikacijos ekosistemas Europoje ir ištirti, kokią įtaką politikos, technologijų ir gyvenimo būdo kaita daro žiniasklaidos ir žurnalistikos vaidmens ir funkcijų pokyčiams šiuolaikinėje visuomenėje. Norint pasiekti tokį tikslą, taikomas daugiadisciplininis požiūris, orientuojantis į naujausių komunikacijos aplinkos tendencijų (skaitmenizacijos/platformizacijos) įtakas ir komunikacijos teises ir laisvę, o žiniasklaidos ir žurnalistikos analizė atliekama atsižvelgiant į idealiai tikėtinas (normatyvines) ir realiai fiksuojamas (politines, ekonomines, profesines bei kultūrines) charakteristikas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
In this course, learning sessions are designed to look at differing media and communication ecosystems in Europe, and to examine to what extent changes in politics, technologies and ways of life affect changed roles and functions of media and journalism in contemporary societies. To achieve such aim, a multi-disciplinary approach that specificaly focusses digitalization/platformization effects on communication rights and freedom of information, and media and journalism analysis is performed with ideal (normative) and actual (political, professional and cultural) characteristics in mind.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Bakalauro diplomas, anglų kalbos B2 lygis.
Dalyko studijų rezultatai
Studentai įgyja žinių ir praktinių svarbiausių konceptų (tokių kaip skaitmeninimas, socialiniai pokyčiai, likvidumas, konvergencija, hibridizacija, mediatizacija), taikymo įgūdžių, susipažįsta ir su naujausiomis teorinėmis perspektyvomis, aktualiomis šiuolaikinės komunikacijos studijose.
Studentai įgyja žinių apie konkrečias kontekstines (socialines-politines ir sociokultūrines) sąlygas ir veiksnius, turinčius įtakos žiniasklaidos funkcijoms ir žurnalistikos rezultatams šiuolaikinėje visuomenėje.
Studentai ieško svarbių tyrimo klausimų ir šiuos testuoja pasirinkdami tinkamas tyrimų įžvalgas.
Studentai įgyja duomenų rinkimo, analizės ir medijų produktų projektavimo patirties; jie taip pat išmoksta kurti vizualiai atraktyvius ir kūrybiškus tyrimų planus: to išmoksta taikydami tokius metodus kaip kaip kūrybiškas ir vizualiai įtraukiantis pasakojimas.
Mokydamiesi studentai keičiasi vaidmenis (idėjų generatorių ir diskusijų moderatorių, aktyvių klausytojų ir mokymosi paskatintojų ir mentorių); kritiškai vertina mokymosi procesą ir įgytas patirtis.
Studentai praktiškai patiria, kaip pritaikyti konceptualiai pastiprintą mąstymą realiose gyvenimo situacijose ir formuojant žiniasklaidos politiką.
Studentai viešai aptaria semestro metu sukurtus (parašytus ar kaip kitaip suprojektuotus medijų produktus) individualius ar grupės kūrinius.
Dalyko turinys
Teminės šio studijų dalyko kryptys yra formuluojamos kaip analitiniai klausimai: kas yra „komunikacijos teisės“ ir kaip jos apibrėžtos šiuolaikinėje demokratijoje bei (hibridinėse) žiniasklaidos ir komunikacijos ekosistemose? Kiek demokratiška ir įtraukianti yra „naujoji“ informacinė ir komunikacijos aplinka? Kaip „senos“ (įprastosios) žiniasklaidos priemonės (visuomeninė žiniasklaida, spauda ir transliuojančių medijų industrijos) reaguoja į pasikeitusias piliečių „komunikacijos teises“? Kaip į naujas „komunikacijos teises“ reguoja ir kaip keičiasi žurnalistikos profesija? Kokius iššūkius demokratiniam valdymui ir žiniasklaidos politikai kelia šios naujos „komunikacijos teisės“? Kas yra pagrindiniai veikėjai (politikai, žiniasklaida, verslas, aktyvistai, žmogaus teisių gynėjai, individai ir šiaip masės), ginantys šias naujas „komunikacijos teises“? Kaip šios teisės įgyvendinamos ir ar jos atsispindi medijų raštingumo politikoje ir praktinėse tokių įgūdžių skatinimo iniciatyvose? Kaip paprasti žmonės – piliečiai, individai ir masės - reaguoja į šias teises ir atsirandančias informacijos rengimo bei komunikacijos galimybes?
Dalyko studijos valandomis
Studijų vykdymo forma |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Paskaitos |
15 |
15 |
Seminarai |
15 |
0 |
Laboratoriniai darbai |
0 |
0 |
Pratybos |
0 |
15 |
Konsultacijos |
0 |
10 |
Savarankiškas darbas |
0 |
90 |
Iš viso: |
160 |
Studijų rezultatų vertinimas
Baigiamasis pažymys (BP, 100%) = ND1 (nuomonė, 10%) + ND2 (esė, 15%) + KOL (refleksija, 15%) + ND3 (scenarijus, 10%) + E (kūrybinis produktas, 25% + refleksija, 25%)
Literatūra
1. 2019 Waisbord, S. Communication: A Post-Discipline.
2. 2017 Jeffrey Wimmer, Cornelia Wallner, Rainer Winter, and Karoline Oelsner. (Mis)Understanding Political Participation: Digital Practices, New Forms of Participation, and the Renewal of Democracy.
3. 2019 Trappel, J. Digital Inequalities: Policies against divides, distrust and discrimination.
4. 2018 D’Haens, L., Soussa, H., and Trappel, J. Comparative Media, Policy, Regulation and Governance in Europe: Unpacking the policy cycle.
5. 2017 Trappel, J., Steemers, J., and Thomass, B. European Media in Crisis: Values, Risks and Policies.
6. 2015 Castells, M. Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age.
7. 2015 Fuchs, Ch. Culture and Economy in the Age of Social Media.
8. 2014 Chadwick, A. The Hybrid Media System.
9.
2016 Simpson, S., Puppis, M. & Van den Bulck, H. European Media Policy for the Twenty-First Century. Abingdon: Routledge.
10. 2012 Psychogiopoulou, E. (ed.) Understanding Media Policies: A Eurpean Perspective. Basingstoke: Palgrave.
11. 2018 Lloyd, J. The Power and the Story. The Global Battle for News and Information.
12. 2014 Padovani, C. & Calabrese, A. (eds.) Communication Rights and Social Justice. Baingstoke. Palgrave.
Papildoma literatūra
Platus skaitinių ir papildomos aktualios literatūros ir pavyzdžių pasirinkimas, įvairios interaktyvaus mokymosi galimybės yra sudarytos studijų dalyko paskyroje Moodle platformoje.