Mokomojo dalyko edukologija
STUDIJŲ REZULTATAI
1. Vadovaujantis ugdymo filosofiniais pagrindais ir ugdymo mokslų teorijomis, siejant ir taikant pedagogikos, psichologijos ir susijusių mokslų žinias, geba analizuoti, pagrįsti ir kritiškai vertinti šiuolaikinę ugdymo sąrangą, švietimo ir ugdymo pokyčių kryptis, nuostatas ir principus.2. Atsižvelgiant į besimokančiųjų bei jų poreikių įvairovę, pažintinės sferos vystymosi raidą, geba tarpdisciplinines žinias sieti su šiuolaikinėmis didaktikos sistemomis, jas pritaikyti organizuojant veiklas ir skatinant besimokančiųjų savarankiškumą technologijomis grįstame ugdymo procese.
3. Geba identifikuoti mokslines edukologijos problemas, formuluoti aktualias ugdymo tyrimų temas; apibūdinti ir analizuoti tyrimo objektus atsižvelgiant į ugdymo(si) tikrovės specifiškumą, kintančias ugdymo aplinkas ir mokslo raidą, planuoti ir savarankiškai atlikti empirinius tyrimus, analizuoti, sisteminti ir kritiškai vertinti gautus duomenis ir rezultatus, juos interpretuoti.
4. Geba raštu ir žodžiu pristatyti atliktų tyrimų rezultatus, remiantis jais rengti ugdymo veiklų ir aplinkų tobulinimo rekomendacijas mokyklų bendruomenėms ir suinteresuotoms šalims.
5. Remiantis tarpdisciplininėmis žiniomis, profesinio lauko (dalyko) inovacijomis ir ugdymo mokslų metodologinėmis nuostatomis, geba savarankiškai organizuoti, projektuoti, vertinti ir tobulinti novatoriškomis edukacinėmis technologijomis pagrįstą ugdymo(si) turinį ir mokymo(si) strategijas skirtinguose švietimo sistemos lygiuose ir tipuose.
6. Geba identifikuoti ir padėti spręsti įvairaus amžiaus tarpsnio besimokančiųjų mokymosi problemas, taikant psichosocialines – edukacines intervencijas, šiuolaikines ugdymo(si) strategijas ir technologijas, atsakingai daryti poveikį besimokančiųjų kryptingai pozityviai kaitai, atsižvelgiant į besimokančiųjų įvairovę, mokymo(si) proceso kompleksiškumą, ugdymo(si) aplinkų įvairovę.
7. Taikant lygių galimybių, socialinio teisingumo, sociokultūrinės įvairovės pripažinimo principus, puoselėjant bendruomenės pilietiškumą, tautinį, kultūrinį ir profesinį tapatumą bei toleranciją kitoniškumui, geba telkti ir vadovauti darbo grupėms, mokytojų komandoms, sprendžiančioms ugdymo(si) ir jo aplinkų, švietimo institucijos tobulinimo ir plėtros, kultūros kaitos ir kitas švietimo problemas.
8. Geba konstruktyviai bendrauti ir bendradarbiauti su mokyklos bendruomene, įvairiomis interesų ir kultūrų grupėmis instituciniu ir tarpinstituciniu, nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis, perteikti savo idėjas ir pasiūlymus, dalintis savo patirtimi, dalyvauti debatuose ir diskusijose sprendžiant aktualius ugdymo ir/ar švietimo klausimus.
9. Geba sistemiškai, strategiškai ir kūrybiškai mąstyti, analizuojant ugdymo situacijas ir/ar reiškinius ugdymo institucijos, nacionaliniame ir tarptautiniame kontekstuose; vadovautis ir taikyti įtraukties švietime, pagarbos žmogaus teisėms nuostatas ir principus, priimant ugdymo ir/ar vadovavimo besimokantiesiems sprendimus; prisiimti atsakomybę už savo veiklos rezultatus.
10. Geba reflektuoti savo mokymosi patirtis, planuoti savarankišką mokymąsi, siekiant tobulinti asmenines savo savybes ir profesinę veiklą, elgtis adekvačiai bendražmogiškoms vertybinėms ir profesinėms nuostatoms, ugdytis empatiškumą ir percepcinį bendravimo lygį.