Verslumo mokymosi transformacijos verslo veiklose (Edukologija 07 S)

  • VardasVirginija
  • PavardėBortkevičienė
  • Vadovasprof. dr. Genutė Gedvilienė
  • Data2017-12-22
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Darbe siekta atskleisti verslumo mokymosi transformacijas verslo veiklose išryškinant verslumo mokymosi būdus ir identifikuojant verslumo mokymosi patirtis. Tyrimas grindžiamas kokybinės tyrimų metodologijos paradigma, taikant fenomenografinį metodą. Disertaciniame tyrime susisteminti ir išskirti verslumo mokymuisi būdingi būdai bei išryškintos skirtingos verslumo mokymosi patirtys. Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai pateikiami pasitelkiant septynias aprašomąsias kategorijas imčių erdvėje, nurodant kokybiškai skirtingus verslumo mokymosi patyrimo būdus ir atskleidžiant, kaip skirtingai patiriamas verslumo mokymasis. Disertaciniame tyrime pristatoma, kad visos aprašomosios kategorijos transformuojasi į tris žmogaus gyvenimo dimensijas: pažinimo, asmeninę ir veiklos. Visos dimensijos yra susijusios su mokymosi perspektyva, darbo aplinka, kasdieniu gyvenimu bei veikla. Į verslumo mokymąsi galima žvelgti iš vienos dimensijos perspektyvos arba įvairių dimensijų sąveikos perspektyvos. Kompleksinis verslumo mokymosi fenomenas, yra suprantamas kaip autonominis, tikslinis ir aktyvusis mokymasis, kuris apima mokymąsi per savęs pažinimą, transformuojant mokymąsi veikloje ir labiau vertintinas darbo, gyvenimo ir mokymosi aplinkose. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad būdingesnė yra verslumo mokymosi perspektyva, pasitelkiant aktyvų ir holistinį požiūrį į verslumo mokymąsi ir naudojant aktyviojo mokymosi metodus, nei tradicinio mokymosi perspektyva, pasitelkiant teorines žinias ir teorinius metodus. Atliktas tyrimas atskleidė, kad verslumo mokymasis yra suvokiamas kaip unikali ir individuali patirtis, kuomet verslumo mokymasis pasireiškia ir yra patiriamas tyrimo dalyvių skirtingais būdais, kur mokymosi procese svarbi teorijos ir praktikos integracija.

Išsamiau