Vartotojų lojalumas: pakeitimo elgsenos formavimosi modelis (Vadyba 03 S)
Anotacija
Vartotojų lojalumo svarba organizacijoms skatina mokslinę diskusiją vartotojų išsaugojimo tematika. Neatsitiktinai pastaruoju metu vartotojų lojalumo studijos susitelkia ties santykių su organizacija nutrūkimo procesu, siekiant išsiaiškinti priežastis, sąlygojusias vartotojų apsisprendimą nutraukti santykius su organizacija. Manoma, kad santykių su organizacija nutraukimo analizė gali suteikti vertingos informacijos vartotojų lojalumo valdymo tematika bei padėti išvengi galimo vartotojų praradimo.
Disertacijoje yra nagrinėjamas lojalių vartotojų pakeitimo elgsenos formavimosi procesas. Išanalizavus, apibendrinus ir susisteminus mokslinę literatūrą, apibrėžiamos vartotojų lojalumo formavimosi prielaidos marketingo mokslo raidos kontekste. Toliau analizuojamos mokslininkų pateikiamos nuostatos, apibrėžiančios vartotojų lojalumo vadybinį aspektą bei atliekama vartotojų pakeitimo elgsenos teorinė analizė. Vartotojų pakeitimo elgsenos teorinėse studijose apibrėžiamos prielaidos pakeitimo elgsenai atsirasti, atliekama vartotojų pakeitimo elgseną formuojančių veiksnių analizė bei nustatomos pakeitimo elgseną formuojančių veiksnių valdymo galimybės.Remiantis teoriniais tyrimais, sudaroma lojalių vartotojų galimą pakeitimo elgseną formuojančių veiksnių tyrimo metodologija atskleidžiamos tyrimo metodologinės nuostatos, pagrindžiama tyrimo procedūra bei nustatomas nuoseklumas. Pristatomi lojalių vartotojų galimą pakeitimo elgseną formuojančių veiksnių tyrimo rezultatai. Remiantis gautais teorinių ir praktinių tyrimų rezultatais, pagrindžiamas lojalių vartotojų galimos pakeitimo elgsenos formavimosi modelis, kuris gali būti naudojamas siekiant valdyti lojalių vartotojų galimos pakeitimo elgsenos formavimosi procesą, sprendžiant lojalių vartotojų kaitos problemas, bei naudingas priimant vartotojų lojalumo formavimo sprendimus.