Tyrėjo identiteto formavimas(is) doktorantūros studijų metu

  • VardasGiedrė
  • PavardėTamoliūnė
  • Vadovasprof. habil. dr. Margarita Teresevičienė
  • Data2019-11-28
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Doktoranto kaip tyrėjo formavimas(is) doktorantūros studijose yra, palyginus, mažai tyrinėte tema Lietuvos aukštojo mokslo konktekste. Disertacijoje tyrėjo identiteto formavimas(is) yra suprantamas kaip nuolatinis mokymasis tapti ar būti tyrėju ir asmeninis virsmas suvokiant save kaip tyrėją. Šis virsmas vyksta socialinėse sąveikose ir yra veikiamas kognityvinių ir metakognityvinių procesų, įsitraukimo į (tarp)disciplinines tyrėjų grupes, su tyrimais (ir ne tik) susijusių veiklų vykdymu, ir, galiausiai, daugialypių identitetų balansavimu nuolat kintančioje aplinkoje. Disertacijos darbe atlikto tyrimo rezultatai prisideda prie tyrėjų rengimo doktorantūros studijose, atskleidžiant asmenines doktorantų patirtis, kurios yra svarbios tyrėjo identiteto formavimuisi. Analizė parodė, jog visų tyrimų dalyvių patirtis sieja vieninga gija, atskleidžianti, jog doktorantų savęs kaip tyrėjų suvokimas ir tyrėjo identiteto formavimasis visada yra susijęs su bendradarbiavimo procesais, asmeninėmis ir tarpasmeninėmis sąveikomis bei gaunama parama. Suvokiant tyrėją kaip socialinį identitetą, formavimosi procesai yra matomi per asmeninių ir tarpasmeninių sąveikų perspektyvas ir vykstantys socialiniuose diskursuose. Savęs kaip tyrėjo pozicionavimas iškilo kaip visas patirtis vienijantis konstruktas, apimantis asmenines savybes, požiūrius, gebėjimus, kompetencijas ir žinias, skatinančias tyrėjo identiteto formavimąsi.

Išsamiau