Pradinių klasių mokinių emocinės raiškos skatinimas dainavimo veikloje
Anotacija
Disertacijoje Pradinių klasių mokinių emocinės raiškos skatinimas dainavimo veikloje siekiama teoriškai ir empiriškai atskleisti trečių ir ketvirtų pradinių klasių mokinių emocinės raiškos skatinimo galimybes dainavimo veikloje, aiškinantis kaip vyksta pradinių klasių mokinių emocinės raiškos kūrimo procesas muzikos pamokoje, padedantis įtraukti mokinius į dainavimo veiklų praktiką. Atliktas kokybinis tyrimas atskleidė, kad mokymo veiklų pagrindas yra mokytojo ir mokinių sąveika, mokiniai tyrinėja mokymosi turinį, ugdosi mokymosi gebėjimus ir konstruoja žinias aktyviai įsitraukdami į interaktyvią ir dialoginę sąveiką su kitais. Emocijų raiška padeda perduoti emocinę informaciją, apimančią dabartinę asmens emocinę būseną, esamame kontekste vykstančius įvykius, numatomus, kitų asmenų, stebinčių šią raišką, pageidaujamus veiksmus, asmens ketinimus bei planus, susijusius su galimais veiksmais. Dainavimas veikia kaip kūrybinis emocinės raiškos kanalas, suteikiantis mokiniams galimybę tyrinėti įvairių stilių dainas, suprasti įvairias kultūras, skatinti kritinį mąstymą, patirti skirtingas emocijas bei žavėtis muzika, didinti savimonę, tobulinti muzikinius gebėjimus.