Modulinės profesinio mokymo programos rengimas užtikrinant teorijos ir praktikos dermę (Edukologija 07 S)

  • VardasJūratė
  • PavardėJocienė
  • VadovasMokslinė konsultantė prof. dr. Genutė Gedvilienė
  • Data2011-12-12
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Profesinis mokymas pagrįstas glaudžiu teorijos ir praktikos ryšiu, derinantis mokymo turinį prie darbo rinkos reikalavimų ir atitinkamos kvalifikacijos siekiančių asmenų poreikių. Modulinė mokymo programa sudaro sąlygas profesiniame rengime derinti teorinį ir praktinį mokymą. Teoriniu lygmeniu atskleistos teorinio ir praktinio mokymo derinimo prielaidos apibūdinamos nagrinėjant profesinio mokymo turinio kūrimo metodiką, o teorinio ir praktinio mokymo santykis yra nulemtas konkrečių profesinio rengimo standartų, nurodančių, kiek ir kokių praktinių gebėjimų/ kompetencijų mokiniai įgyja konkrečioje mokymo ar studijų srityje. Teorinė mokymo dalis sudaro galimybę plėsti bendrąjį kultūrinį išsilavinimą, matematikos ir gamtos mokslų pagrindus, žinias apie darbo pasaulį (socialiniais, ekonominiais, teisės, psichologijos, medicinos aspektais), bendruosius profesijos ir veiklos srities teorinius pagrindus (įskaitant informatiką) bei konkrečios profesinės veiklos (specialybės) specifines žinias. Praktinė mokymo dalis pabrėžia socialinį kontekstą, kuriame žinios įgyjamos, tobulinamos ir pritaikomos atliekant praktinę veiklą. Profesinio mokymo institucijose modulinės mokymo programos labiausiai grindžiamos kompetencijų įgijimu, moduliai kuriami remiantis inovacijomis ir aktyviai bendradarbiaujant su darbdaviais, tačiau profesijos mokytojams vis dar trūksta modulinių mokymo programų kūrimo metodinių nurodymų, o Lietuvos teisinė bazė nepakankamai reglamentuoja modulinį mokymąsi. Sukurtas modulinės mokymo programos modelis, grįstas teorijos ir praktikos darna, apibrėžia modulinės mokymo programos sandarą ir organizavimą. Modulinės mokymo programos sandara apibrėžia modulių konstrukciją ir tipus. Modelyje nurodoma mokymo teorijos ir praktikos raiška. Modulinės mokymo programos modelis pagrįstas atvejo analize: išryškinta modulinės mokymo programos kūrimo metodika, apibūdintos programos ir jos sandaros įgyvendinimo galimybės.

Išsamiau