Kristologinės žinios perteikimo teorinis modelis Lietuvos jaunimo evangelizacijoje (Teologija 02 H)

  • VardasRasa
  • PavardėPalaimaitė
  • Vadovasmons. prof. dr. Arvydas Ramonas
  • Data2013 04 26
  • KryptisTeologija

Anotacija

Atgavus Lietuvos Nepriklausomybę Katalikų Bažnyčia turi galimybę nevaržomai skelbti Dievo žodį ir visose srityse vykdyti pastoracinę veiklą. Lietuvoje jaunimo pastoracijos srityje stinga tyrimų apie jaunimo sielovadą ir teorinio jos pagrindimo, kaip praktikoje galėtų būti organizuojamas pastoracinis procesas, galintis padėti jaunuoliams ugdytis krikščioniškąjį tapatumą, kuriuo jie remtųsi kasdienybėje. Krikščioniškasis tapatumas apima daug temų ir aspektų, todėl šiame tyrime problema sutelkiama į Jėzaus Kristaus asmens ir įvykio veiksmingą skelbimą Lietuvos jaunimui. Todėl, naudojantis pastoraciniu-hermeneutiniu metodu, sukuriamas kristologinės žinios perteikimo teorinis modelis. Modelis kuriamas trimis etapais: 1) jaunimo situacijos ištyrimas, kuris apima sociokultūrinę Lietuvos jaunimo situacijos apžvalgą ir kokybiniu tyrimu nustatytą jaunimo atvirumą kristologinei žiniai 2) biblinės kontekstinės kristologinės analizės būdu formuluojama, kokia kristologinė žinia ir kokiais aspektais gali būti perteikiama jaunimui, atitinkant nustatytą jaunimo sociokultūrinę situaciją; 3) kristologinės žinios perteikimo prielaidos ir etapai siūlo konkrečius žingsnius, pastoracines nuostatas ir veiklas. Kristologinė žinia pristatoma atsižvelgiant į tai, kaip Jėzaus žinią suvokė jo mokiniai, skatinant jaunuolius asmeniškai rinktis sekti Jėzumi Kristumi savo kasdienybėje, jungiantis į bendruomenę ir prisiimant atsakomybę Bažnyčioje ir pasaulyje. Modelį, sudarytą iš penkių pakopų, galima taikyti jaunimo sielovados aplinkose, tačiau būtinai priderinant prie konkrečių aplinkos sąlygų.

Išsamiau