Jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymo modelis (Edukologija 07 S)
Anotacija
Jūreivystės sektorius ir jo darbo rinka pasižymi ypatinga darbo vietų ir darbo jėgos judėjimo dinamika, sparčiais veiklos turinio pokyčiais. Tai skatina aktyvinti būsimųjų jūrininkų profesinės karjeros planavimo tyrimus, profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymo plėtotę. Švietimo ir profesinio rengimo institucijos turi užtikrinti ne tik kvalifikuotų specialistų rengimą, bet ir sistemingą ir kryptingą ugdymą karjerai. Todėl šio darbo tikslas – parengti jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymo modelį. Jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymas analizuojamas sisteminiu požiūriu, pagrindžiami modelį nusakantys parametrai. Teorinėje disertacijos dalyje jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų modelis konstruojamas išnagrinėjus profesinės karjeros, karjeros projektavimo sampratas, išanalizavus jūrininkų profesijos ypatumus ir jų rengimo tarptautinį ir nacionalinį reglamentavimą, jūrinės darbo rinkos charakteristikas. Empirinėje dalyje, atlikus užsienio ir Lietuvos ekspertų apklausas, kiekybinius tyrimus, pagrįsti jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymo aktualumas, ugdymo modelio parametrai. Praktinis tyrimo reikšmingumas sietinas su parengto jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymo modelio realizavimu, kuris laiduotų jūrininkų rengimo įstaigose sistemingą jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymą bei leistų nustatyti mokėjimų ugdymo tobulinimo gaires.