Informacinių komunikacinių technologijų naudojimas mokymesi bendradarbiaujant. Bendrojo ugdymo mokytojo perspektyva

  • VardasJustina
  • PavardėNaujokaitienė
  • Vadovasprof. habil. dr. Margarita Teresevičienė
  • Data2019-11-29
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Šiame disertaciniame tyrime dėmesys yra skiriamas mokytojui ir tam, kaip jis įgyvendina mokymosi bendradarbiaujant veiklas ir subjektyviai vertina jų efektyvumą. Tyrimas grindžiamas konstruktyvistiniu požiūriu, socialinės sąveikos teorija, technologijų priėmimo modeliu, pedagoginio scenarijaus konceptualizavimu ir metakognicijos modeliais. Ši prieiga leidžia atskleisti mokytojų suvokimą apie procesus vykstančius mokymosi bendradarbiaujant veiklose, mokytojų subjektyviai suvokiamą IKT naudą ir naudojimo paprastumą pamokoje, kurioje taikomas mokymasis bendradarbiaujant bei mokytojų metakognityvinę veiklą prieš pamoką, jos metu ir po pamokos. Tyrimo tikslas – atskleisti bendrojo ugdymo mokytojų suvokimą apie mokymąsi bendradarbiaujant, pasitelkiant IKT priemones. Mokymosi bendradarbiaujant įgyvendinimas skatina mokytojus tapti novatoriškeniais ir suteikia galimybę kurti mokymąsi kartu su mokiniais įprasminant savo kaip tarpininko vaidmenį naudojant technologijas. Kurdami mokymosi bendradarbiaujant pedagoginius scenarijus, mokytojai galvoja apie save kaip konsultantus, įvertina kontekstą, kuriame dirba, siekia būti lankstūs, tam pasitelkdami metakognityvinius gebėjimus. Mokymosi bendradarbiaujant pedagoginio scenarijaus kūrimas yra nenutrūkstantis procesas, kadangi net ir įgyvendindami mokytojai jį vertina pagal pačių sukurtus kriterijus ir priima reikiamus sprendimus dėl pedagoginio scenarijaus keitimo, tačiau mokytojai yra linkę naudoti jiems pažįstamus mokymosi metodus ar vertinimo/refleksijos būdus, technologinius sprendimus.

Išsamiau