Dirbtinio intelekto diegimo poveikio klientų vertės kūrimui elektroninėje prekyboje vertinimas
Anotacija
Tradiciškai vertę klientams kūrė gamintojai, tačiau technologijos ir globalizacija suteikė vartotojams daugiau galimybių rinktis ir daryti įtaką. Internetas smarkiai pakeitė vartotojų elgseną, suteikdamas jiems galimybę dalytis informacija ir naudotis plačiu turiniu internete, o tai paveikė tai, kaip įmonės teikia ir kaupia vertę. Kad patenkintų šiuos besikeičiančius poreikius, įmonės dabar įtraukia vartotojus į vertės kūrimo procesą, vadinamą bendru vertės kūrimu. Šį vertės kūrimo demokratizavimą palengvina internetas, socialinė žiniasklaida ir sutelktinis finansavimas, o dirbtinis intelektas atlieka lemiamą vaidmenį.
Nuo akademinių tyrimų pereita prie praktinio naudojimo įvairiose pramonės šakose, didinant klientų patirtį ir veiklos efektyvumą, ypač e. prekybos srityje. Iki 2021 m. e. prekyba sudarė apie 20 proc. pasaulio mažmeninės prekybos pardavimų, prognozuojama, kad iki 2025 m. ji pasieks 25 proc. ir tai pabrėžia skaitmeninės transformacijos svarbą.
Šioje disertacijoje nagrinėjamas dirbtinio intelekto poveikis bendram klientų vertės kūrimui e. prekyboje, daugiausia dėmesio skiriant tam, kaip dirbtinis intelektas veikia klientų elgseną ir vertės kūrimo procesus. Taikant mišrių metodų metodą ir įvedant naują konceptualią sistemą, tyrime nustatomas pagrindinis AI poveikis klientų elgsenai. Šį poveikį įvertina statistinė analizė, įskaitant tokias priemones kaip IBM SPSS. Hipotezės rodo, kad dirbtinis intelektas stiprina klientų vertės kūrimo elgesį, pavyzdžiui, dalijimąsi informacija ir grįžtamąjį ryšį.
Nepaisant tyrimo indėlio, jame pripažįstami trūkumai, pavyzdžiui, tai, kad jis orientuotas į B2C e. prekybą ir neįtrauktos tam tikros AI rūšys. Apskritai, tyrimas išryškina dirbtinio intelekto potencialą didinant bendrą klientų vertės kūrimą e. prekyboje.