Bažnyčios komunikacijos pranešimų pastoracinis vertinimo modelis

  • VardasJustė
  • PavardėMilušauskienė
  • Vadovaskun. prof. habil. dr. Andrius Narbekovas
  • Data2019-06-27
  • KryptisTeologija

Anotacija

Disertacija tiria Bažnyčios komunikacijos pranešimų vertinimo modelį. Disertacijoje aptarti Bažnyčios komunikacijos ir Bažnyčios komunikacijos pranešimo vertinimo teoriniai aspektai: suformuluotas Bažnyčios komunikacijos pranešimo apibrėžimas, pagrįsta Bažnyčios komunikacijos pranešimų vertinimo samprata, suformuluotas Bažnyčios komunikacijos kokybės apibrėžimas. Remiantis Šventojo Rašto tekstų Dievo komunikavimo tema analize išskirti dieviškojo komunikavimo principai. Atsižvelgiant į juos ir remiantis 62 Katalikų Bažnyčios dokumentų kontent analize, nustatyti Bažnyčios komunikavimo principai. Jų pagrindu išskirti Bažnyčios komunikacijos pranešimų pastoracinio vertinimo modelio parametrai: teologinė ir komunikacinė dimensijos, 10 kriterijų ir 70 kriterijus atspindinčių rodiklių. Teologinei dimensijai priskirti Bažnyčios komunikacijos pranešimų pastoracinio vertinimo modelio kriterijai yra dialogiškumas, kristocentriškumas, autentiškumas ir kvietimas į bažnytinę bendruomenę. Komunikacinei dimensijai priskirti vertinimo kriterijai yra netikėtumas, aktualumas gavėjui, suprantamumas, kreipimasis į jausmus, pozityvumas ir integravimas į naująsias medijas. Sudarytas Bažnyčios komunikacijos pranešimų pastoracinis vertinimo modelis. Pasiūlytos praktinės vertinimo gairės ir Bažnyčios komunikacijos pranešimų vertinimo instrumentas, grįstas balų skyrimo ir jų procentinės išraiškos skaičiavimo metodika bei keturių lygių Bažnyčios komunikacijos pranešimų vertinimo skale.

Išsamiau