Asmenybės bruožų reikšmė studentų streso mažinimui dviem atsipalaidavimo metodais (Psichologija 06 S)
Anotacija
Daktaro disertacijoje analizuojamas dviejų atsipalaidavimo metodų efektyvumas. Darbe siekiama išsiaiškinti, kaip, taikant dviejų tipų atsipalaidavimo metodus, kinta rodikliai, kuriais vertinamas atsipalaidavimo atsakas, gebėjimas atsipalaiduoti ir subjektyvus stresas, ir kaip šie rodikliai susiję su asmenybės bruožais vertinant atsipalaidavimo metodo ir streso mažinimo programos efektyvumą. Disertacijos teorinėje dalyje pristatoma streso samprata ir su šia sąvoka susijusi problematika, pateikiamas sąvokos aiškinimas integruojant pagrindines streso teorijas. Vėliau pereinama prie studentų streso, streso mažinimo intervencijų efektyvumo tyrimų ištirtumo ir problematikos. Galiausiai analizuojami asmenybės bruožai ir jų įtaka subjektyviai suvoktam stresui ir psichofiziologiniams streso rodikliams, taip pat streso mažinimo intervencijų efektyvumui. Empirinėje darbo dalyje pristatomi 2013 m. – 2015 m. atlikto eksperimentinio tyrimo rezultatai. Tyrimo metu apklausti 1456 bakalauro studijų studentai iš įvairių Vytauto Didžiojo universiteto fakultetų, iš jų atrinkti studentai, patiriantys aukštesnį streso lygį, galutinę imtį sudarė 105 studentai. Tyrimo rezultatų analizė atskleidė, kad progresuojančioji raumenų relaksacija ir biogrįžtamuoju ryšiu paremta relaksacija yra efektyvūs studentų patiriamo streso mažinimo būdai. Atliktas tyrimas pademonstravo, kad taikant streso mažinimo intervencijas svarbu atsižvelgti į užsiėmimuose dalyvaujančių asmenų asmenybės bruožus.