Aukštojo mokslo institucijų internacionalizuotų studijų kokybės vertinimo parametrai (Edukologija 07 S)
Anotacija
Tyrimo objektas – instituciniai internacionalizuotų studijų kokybės vertinimo parametrai.
Tyrimo tikslas – suprojektuoti aukštosios mokyklos institucinio internacionalizuotų studijų kokybės vertinimo parametrus, teoriškai ir empiriškai pagrindžiant jų tinkamumą.
Teorinėje disertacijos dalyje apibrėžta aukštojo mokslo internacionalizuotų studijų samprata instituciniu požiūriu. Identifikuoti galimi instituciniai internacionalizuotų studijų modelių požymiai, kaip internacionalizuotų studijų kokybės vertinimo objektai. Išryškintos internacionalizuotoms studijoms aktualios studijų kokybės koncepcijos, būtina internacionalizuotų studijų kokybės vertinimo parametrų projektavimo teorinė atrama.
Empirinėje dalyje, atlikus tris tarptautinius (ekspertinio vertinimo, socialinių dalininkų apklausos ir sutelktų grupių diskusijų) tyrimus pagrįsta suprojektuotų internacionalizuotų studijų kokybės vertinimo parametrų (dimensijų, kriterijų ir rodiklių) raiška ir svarba. Kompleksinio institucinio aukštosios mokyklos lygmens internacionalizuotų studijų kokybės vertinimo parametrai sudaro galimybes atskleisti ne tik pavienių ugdymo(si) turinio aspektų / rezultatų kokybės lygį, bet ir vertinti sisteminį visos aukštosios mokyklos veiklos / rezultatų kokybės tobulinimą, visapusiškai apimantį aukštosios mokyklos strategiją ir struktūras, akademinę veiklą, personalo kompetentingumą, materialinius išteklius ir kitus organizacinius ir vadybinius elementus. Toks kokybės vertinimo parametrų spektras leidžia patikimai pagrįsti internacionalizuotų studijų vertę, veiksmingumą ir rezultatyvumą institucijos plėtrai ir konkurencingumui arba įrodyti jų tobulinimo būtinumą.