The aim of this course is to introduce students to the needs of their professional field identification mechanisms, critically evaluate and identification of career opportunities after graduation or in study time, and to develop their personal career rational design skills.
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko metu siekiama supažindinti studentus su poreikių profesinėje srityje identifikavimo mechanizmais, kritiškai vertinti ir identifikuoti karjeros galimybes baigus studijas ar dar studijuojant, bei plėtoti jų asmeninės karjeros racionalaus projektavimo gebėjimus.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Bendras supratimas apie profesijų klasifikavimą, karjeros planavimą, aktyviąsias karjeros strategijas bei įsidarbinimo gebėjimų plėtojimą universitetinių studijų metu.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 45 val.
Darbas grupėse, konsultavimas 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 120 val.
Studijų rezultatų vertinimas
1. Namų darbas 25%: a) Koncepcijų žemėlapiai, jų parengimas ir vizualus koncepcijos pristatymas - 10% (darbo grupėje rezultatų vertinimas); b) Problemos (simuliacinis pavyzdys) sprendimo remiantis teorine medžiaga, grupės diskusijomis, parengimas raštu - 15 % (individualaus darbo rezultatų vertinimas).
2. Kolokviumas – 25 % (testas su atviro ir uždaro tipo klausimai).
3. Egzaminas – 50 % (testas su uždaro tipo klausimais ir vienos probleminės situacijos analizė).
Literatūra
1. 2014 Rutkienė A., Tandzegolskienė I. (2013). Studentų savarankiškumo skatinimas studijuojant universitete. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas.
2014 Navaitienė, Julita.
Profesinė branda: teorijos ir tyrimai.
universiteto leidykla, 2014. Vilnius : Lietuvos edukologijos universitetas
2. 2013 Eglė Stasiūnaitienė, Odeta Norkutė, Aušra Rutkienė, Ilona Tandzegolskienė, Vidmantas Tūtlys. Universitetų socialinių mokslų studijų absolventų įsidarbinimas : iššūkiai ir realijos. Panevėžys : Smalta
3. 2009 Augienė D. Karjera: nuo profesijos pasirinkimo iki profesinės veiklos organizacijoje. Studijų knyga.
Šiauliai: VŠĮ Šiaulių universiteto leidykla.
4. 2009 Teichler, Ulrich. Higher education and the world of work : conceptual frameworks, comparative perspectives, empirical findings Rotterdam: Sense,
c2009.
5. 2006 Kidd, Jennifer M.:Understanding career counselling:theory, research, and practice. London : Sage Publications
Papildoma literatūra
1. 2012 Valickas A. ir kt. Asmeninės karjeros valdymo pagrindai. Vilnius: Vilniaus universiteto Karjeros centras
2. 2008 Valickas A. ir kt. Karjeros planavimo vadovas studentams. Metodinė knyga. Vilnius: VU leidykla
3. 2007 Griff F. Suaugusiųjų mokymosi metmenys. Suaugusiųjų švietimas globalizacijos laikais. Vilnius: Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija.
2007 Akudovičiūtė A. ir kt. Mokymosi ir karjeros galimybių pažinimo vadovas. Studentui. Metodinė priemonė. Vilnius: VU leidykla