The aim of this course is to provide with some knowledge of the position and significance of education in a contemporary world as well as to introduce the object of education science, research and its importance for the contemporary learning culture. The course aims to analyze learners‘ needs and motivation, emphasizing that learners‘ autonomous learning is exceptionally important. Basic trends of education theories lead to discussions about learners‘ autonomous learning ability, teachers‘ position and their readiness to foster autonomous learning. A paradigm of life long learning and its impact on contemporary society is analyzed, too.
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šio kurso tikslas yra suteikti žinių apie edukologijos vietą ir reikšmę šiuolaikiniame pasaulyje, bei supažindinti su edukologijos mokslo objektu, vykdomais tyrimai ir šių tyrimų reikšmę šiuolaikinei mokymosi kultūrai. Šio kurso metu taip pat siekiama analizuoti besimokančiųjų poreikius ir motyvaciją, akcentuojant savarankiškumo lygmenį. Išskirtos pamatinės ugdymo teorijų gairės studijų metu veda prie diskusijos apie besimokančiųjų gebėjimą mokytis savarankiškai ir mokytojo/dėstytojo poziciją bei pasirengimą pagalbėti. Taip pat analizuojama mokymosi visą gyvą gyvenimą paradigmą ir jos įtaka šiuolaikinei visuomenei.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Bendras supratimas apie mokymosi procesą, visuomenės institucijas ir asmenybės psichologiją
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 45 val.
Darbas grupėse, konsultavimas 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 120 val.
Studijų rezultatų vertinimas
1. Namų darbas 25%: a) Koncepcijų žemėlapiai tema Ugdymo objektas parengimas ir vizualus koncepcijos pristatymas - 10% (darbo grupėje rezultatų vertinimas); b) Problemos sprendimo užduoties Mokomosios veiklos planavimas ir organizavimas atsakymo, remiantis teorine medžiaga, parengimas raštu - 15 % (individualaus darbo rezultatų vertinimas).
2. Kolokviumas – 25 % (testas su atviro ir uždaro tipo klausimai).
3. Egzaminas – 50 % (testas su uždaro tipo klausimais ir vienos probleminės situacijos analizė).
Literatūra
1. 2013 Daniels H., Lauder H., Porter J. Educational Theories, Cultures and Learning: A Critical Perspective (10-27 psl., 81-92 psl., 165-177 psl.) Taylor &Francis Group
2. 2013 Kuhlmann C. Erziehung und Bildung: Einführung in die Geschichte und Aktualität pädagogischer Theorien (231-242 psl.) Wiesbaden: SPringer
3. 2012 Valickas A., Chomentauskas G., Dereškevičiūtė E., Žukauskaitė I., Navickienė L. Asmeninės karjeros valdymo pagrindai (68-75, 157-167, 186-200) Vilnius: Žmogaus studijų centras.
4. 2012 Juozaitis Aurimas M. Ugdomieji pokalbiai. Vilnius: Edukologija.
5. 2011 Jovaiša L. Edukologija. Vilnius: Agora.
6. 2007 Frorian L. The SAGE Handbook of Special Education (55-67, 131-142, 259-280, 402-417) London: SAGE
7. 2007 Lukošiūnienė V., Bėkšta A. Mokymosi pagrindai. Vilnius: Kronta.
8. 2007 Longworth N. Mokymosi visą gyvenimą praktika. Švietimo kaita XXI amžiuje. Vilnius: Kronta.
9. 2005 Chalmers A.F. Kas yra mokslas? (23-26, 22-35, 64-66, 131-135) Vilnius: Apostrofas
Papildoma literatūra
1. 2013 Rutkienė A., Tandzegolskienė I. (2013). Studentų savarankiškumo skatinimas studijuojant universitete. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas.
2. 2007 Griff F. Suaugusiųjų mokymosi metmenys. Suaugusiųjų švietimas globalizacijos laikais.
Vilnius: Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija.
3. 2007 Knowles M. S., E. F Holton III, Richard A.Swanson. Suaugęs besimokantysis: klasikinis požiūris į suaugusiųjų švietimą.
Vilnius: Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija.
4. 2007 Knowles M.S. Lebenslanges, Lernen. Andragogik und Erwachsenenbildung. München:Elsevier. GmbH
5. 2006 Maslow Abraham H. Motyvacija ir asmenybė.
Vilnius: Apostrofa.
6. 2005 Marzano R.J., Naujoji ugdymo tikslų taksonomija. Vilnius: Žara