The aim of the course – to introduce the students to the theory of rhetoric, to give them practical knowledge, to present them the models of modern communication. The students learn the principles of the history of rhetoric and modern rhetorical communication. They are given traditional scheme of the discourse making. During the seminars the students are taught to apply this scheme while analyzing various texts and making different discourses. They are taught to make public speeches, to discuss, to prove their truth creatively. The form of the course – lectures and seminars. The course is to be finished by taking the exam.
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas įvairių studijų programų studentams. Kurso tikslas- supažindinti su retorikos teorija, pristatyti šiuolaikinius komunikacijos modelius. Supažindinama su retorikos istorija ir jos aktualizacija šiuolaikiniuose kontekstuose. Daug dėmesio skiriama diskurso kūrimo etapams. Analizuojamos įvairaus pobūdžio viešosios kalbos, mokoma parengti tekstą ir jį pristatyti gyvu žodžiu.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Komandinis darbas pasitelkus elektronines komunikavimo priemones 15 val.
Savarankiškas darbas 63 val.
Iš viso 108 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30 %, rašto darbas – 20 %, egzaminas – 50 % galutinio pažymio.
Literatūra
1. 2000 Bielinienė, J. Iškalbos menas. VDA
2. 2006 Humes, J. Čerčilio iškalba, Linkolno tvirtybė: geriausių oratorių sėkmės paslaptys. Vaga
3. 2001 Koženiauskienė, R. Retorika: iškalbos stilistika. Mokslo ir enciklopedijų leidybos institutas
4. 2013 Koženiauskienė, R. Retorinė ir stilistinė publicistinių tekstų analizė. Mokslo ir enciklopedijų leidybos institutas
Papildoma literatūra
1. 1999 Ryborz, H. Menas įtikinti. Kaip žmones palenkti į savo pusę. Alma littera
2. 2004 Pečiulis Ž. Efektyvi komunikacija: praktinis vadovas. Versus Aureus
3. 2008 Werner J. Severin, James W. Tankard Jr. Communication Theories: Origins, Methods and Uses in the Mass Media Pearson