Antraštės poveikis ir įtaka medijų komunikacijoje
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2015 | 3 | 113 | 128 |
Žmogus ir medija – tai šiuolaikinis tandemas, be kurio visuomenės narys, kaip teigia mokslininkai Johnas Thompsonas, Nickas Couldry’s, Stigas Hjarvardas, būtų bejėgis ir neįgalus. Informacinės technologijos, suteikiančios mums informaciją, ne tik skverbiasi į visas gyvenimo sritis, didindamos spartą ir mastus, bet vis dažniau tampa naujų pokyčių pagrindu ar kelių sričių suartėjimo ir supanašėjimo (konvergencijos) priežastimi. Visuomenės problemų sprendimas komunikacijos priemonėmis, socialinė sąveika tarp visuomenės ir medijų taikant medijų logiką, valdžios institucijų įtaką patvirtina subjektų konkurenciją dėl vietos galios hierarchijoje formuojant komunikacijos kontekstus. Įvairių sričių mediatizacija patvirtina medijų įtaką vartotojui kaip neatskiriamą jo būties dalį. Mediatizacijos, kaip didėjančios medijų įtakos, ir konvergencijos apraiškas patvirtina procesai, vykstantys visų viešosios erdvės komunikacijos dalyvių – organizacijų, žiniasklaidos, piliečių – veikloje. Internetas ne tik teikia galimybių daugiau bendrauti, kurti ir plėtoti organizacijas ar verslą. Jis tampa pagrindu turėti žmonėms virtualų gyvenimą, būti pilietiškai ir politiškai aktyviems. Pokyčių patiria ir politinės komunikacijos procesas, kurio metu lyderių ir politinių organizacijų įvaizdis plėtojamas virtualioje erdvėje, o pilietis tampa politiškai ir pilietiškai aktyviu, spausdamas kompiuterio klaviatūros klavišą. Stebimos akivaizdžios visų tipų medijų transformacijos, kai technologinis veiksnys lemia savaiminę įvairių medijų sąveiką. Išgyvename laiką, kai dienraščių žiniasklaida persikelia į interneto platybes, televizija ir radijas ieško savo vartotojo, archyvuodami jį virtualiose saugyklose, o atsiradusi socialinė medija iš viso keičia asmens informacijos vartojimo tradicijas ir įpročius. [...]
In modern society, information technology, by providing us with information, not only penetrates into all areas of life at an increasing speed and scale, but it is becoming a background for changes in a number of areas of convergence of different media. The social interaction between the public and the media, through the logic of the media and other institutions’ influence, confirms competition between operators in the local hierarchy of power in shaping communication contexts. Interdisciplinary meditation confirms media influence for consumers as being an integral part of its mediatization process. Information producers are looking for the answer to the question of what is and what will be the decisive factor in ensuring the information user’s attention being given to different media? The factor is one that will not only draw the attention of consumers, but will help to keep the target audience’s attention in the information process. Counting consumers who opened a page or clicked “Like” has created the potential for media and organizations to participate in acute competition. One of the important elements in the information process is the title (heading). This article aims to discuss the mediatization features of the communication process and the audience’s possibility to understand the role and impact of the title in mediated communication, in the context where the media tries to win the attention and influence of members of society.
e-ISSN 2424-3663