Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/617
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Kriščiūnaitė, Tija;Kern, Roy M
Title: Psycho-educational intervention for adolescents
Other Title: Psichoedukacinės intervencinės programos paaugliams
Is part of: Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris = International journal of psychology: a biopsychosocial approach. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 14 (2014)
Extent: p. 29-50
Date: 2014
Note: e-ISSN 2345-024X
Keywords: Paauglystė;Pozityvioji psichologija;Individualioji psichologija;Paauglystė;Intervencinės programos;Adolescence;Positive psychology;Individual psychology;Adolescence;Intervention programs
Abstract: Įvadas. Paauglystė dažnai yra siejama su įvairiais iššūkiais ir sunkumais. Tai laikotarpis, kuomet paaugliai susiduria su įvairiais pokyčiais, kurie sukelia stresą, o tai gali neigiamai paveikti jų psichinę sveikatą ir gerovę. Psichoedukacinės grupės paaugliams yra vienas iš būdų, galinčių padėti įveikti su pokyčiais susijusius sunkumus ir įgyti gyvenimo įgūdžių. Egzistuoja daugybė įvairių gyvenimo įgūdžių ugdymo programų, skirtų padėti paaugliams įveikti kylančius gyvenimo iššūkius. Šių programų kūrėjai tvirtina, kad jos yra paremtos naujais ir šiuolaikiškais metodais, atitinkančiais paauglių poreikius. Tačiau pažvelgus atidžiau galima pastebėti daugybę panašumų, susijusių su Individualiosios Psichologijos konstruktais, kurie A. Adlerio teorijoje egzistavo jau prieš daugelį metų. Tyrimo tikslas. Šios literatūros apžvalgos tikslas yra palyginti Individualiosios Psichologijos principus su daugelyje psichoedukacinėse programose paaugliams naudojamais konstruktais, skiriant ypatingą dėmesį šiandien vis populiarėjančiam Lernerio pozityvios jaunimo raidos modeliui. Metodika. Siekiant atskleisti panašumus tarp Individualiosios Psichologijos principų ir šiuolaikinių psichoedukacinių programų paaugliams buvo atlikta literatūros apžvalga. Rezultatai ir išvados. Literatūros analizė atskleidė, kad daugybė teorinių Lernerio pozityvios jaunimo raidos modelio konstruktų ir kitų psichoedukacinių programų principų buvo pasiūlyti prieš daugelį metų Adlerio ir jo pasekėjų. Taip pat buvo apžvelgtos psichoedukacinės programos paaugliams, paremtos Individualiosios Psichologijos principais. Individualiosios Psichologijos teoriniai principai gali būti naudojami kaip perspektyvi teorinė bazė, pagrindžiant psichoedukacinės programas paaugliams. [...]
Background. Adolescence is considered as a period of difficulties and challenges. It is the period of life of many changes. It may cause stress for adolescents, which in turn may have negative impact on adolescent’s mental health and wellbeing. Psycho-educational groups for adolescents are one of the common interventions to help them to cope and gain necessary life skills. Various psycho-educational group interventions and life skills programs have been developed and used to assist adolescents to cope with the challenges of life. The authors of the programs claim that they are creating new content to address the needs of youth. However, upon closer examination there are many similarities related to the constructs and interventions proposed many years ago by Alfred Adler and his followers. The aim of this article was to compare theoretical principles of Individual Psychology with the constructs proposed by various psycho-educational programs for adolescents but with a more intense focus on the now popular Lerner’s Positive Youth Development model. Method. A literature review was conducted to explore the similarities of the principles of Individual Psychology and contemporary psycho-educational interventions. Results and conclusions. the conclusions of analysis of the review of literature indicated that a number of the theoretical constructs of the Lerner’s Positive Youth Development model and other psycho-educational programs have been proposed many years ago by Adler and his followers. Examples of psycho-educational programs based on the principles of Individual Psychology were also reviewed. The authors propose that the theory of Individual Psychology may serve as a viable theory base for adolescent intervention programs that lack a theoretical base. It is also proposed that regardless of interventions studies need to be conducted to support the efficacy of the models
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/617
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/617/1/ISSN2345-024X_2014_V_14.PG_29-50.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/617
http://dx.doi.org/10.7220/2345-024X.14.2
Affiliation(s): Mykolo Romerio universitetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach / Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris 2014, [vol.] 14
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml13.37 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

54
checked on Aug 16, 2019

Download(s)

36
checked on Aug 16, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.