Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33931
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Filosofija / Philosophy (H001)
Author(s): Gudaitytė, Bronė
Title: Savęs pažinimas – kelias į Tikrąją Tikrovę
Other Title: Self-cognition as a way to True Reality
Is part of: Soter : religijos mokslo žurnalas. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla., 23 (2007)
Extent: p. 71-90
Date: 2007
Keywords: Tikrovė;Meilė;Asmuo;Žaltys;Dievo karalystė;Reality;Love;Person;Grass-snake;Kingdom of God
Abstract: Gyvename įvairiausių daiktų ir reiškinių pasaulyje, dažnai net neprisiliesdami prie Tikrovės. Neapsunkindami savęs nenaudingomis ir varginančiomis mintimis, tikrove laikome tik tai, kas regima ir apčiuopiama, tik tai, kas siejasi su išorine pažanga, asmenine sėkme ir nauda. Sugrįžti į Tikrovę – tai, visų pirma, sugrįžti į save. Savęs pažinimas mus veda gilyn, atveria mūsų pačių esmę. Galiausiai savęs pažinimas tampa Dievo pažinimu arba Tikrosios Tikrovės pažinimu. Straipsnyje ši tema gvildenama pasitelkiant Pradžios knygos pirmuosius skyrius, kuriuose atsiskleidžia tikrasis Dievo ir žmogaus santykis. Akcentuojama pirmapradės nuodėmės samprata, atspindinti Tikrosios Tikrovės ir žmogiškosios esmės praradimą. Praradęs savo esmę, žmogus kontempliuoja iškreiptą Dievo paveikslą. Dievo paveikslas, praradus santykį su Dievu, tampa kančios vieta, kurioje be perstojo patiriamas pražūtingas troškimas tapti kaip Dievas. Buvimas iškreiptoje tikrovėje teigia tik save, žmogus tampa savo paties stabu vis labiau užsisklęsdamas savyje. Atsisakęs būti Dievo paveikslu, žmogus sugrįžta į buvimą „niekuo“. Toks gyvenimas – tai kančios ir mirties simbolis. Sugrįžti į Tikrąją Tikrovę – didžiausias žmogaus troškimas. Kelias Dievo link eina per savęs pažinimą – tikrosios savo esmės suvokimą. Pažinti savo esmę – tai grįžti į pirmapradį santykį su Dievu
In the present article we analyze what the Bible says about the loss of primordial human nature and Reality. History of Loss of Reality in the Bible is analyzed by discussing and interpreting separate fragments of Genesis. Paradigm of loss of human nature is revealed by discussing conception of primordial sin. Opportunity for practical solution how to return to True Reality according to Eckhart’s sermon About God Kingdom is indicated. The third chapter of Genesis starts by telling us about a grass-snake which approaches Eve and seduces her. According to this story of the Bible, loss of one’s nature through a sin starts with a dialogue between Eve and a grass-snake. The image of a creeping grass-snake represents juxtaposition of human reality in which man stands and talks to God. It helps us understand evil tactics. A grass-snake as a fallen angel knows that it will never retrieve closeness of God of which man always standing beside God reminds it. A grass-snake will attempt to persuade man to refuse his close relationship with God and distort it as a grass-snake did. The aim of the evil is to destroy what is real, undermine foundation beneath feet and make the one who stands firmly fall and creep on the ground. The evil despises virtue because the existence of virtue increases dismay. The fallen angel desires to destroy everything what is real and take away everything fundamental. This angel attempts to do anything, so that anybody will not care about Reality.[...]
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/33931
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/33931/1/ISSN2335-8785_2007_N_23_51.PG_71-90.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33931
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:SOTER: religijos mokslo žurnalas / SOTER: Journal of Religious Science 2007, nr. 23(51)
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.3 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

52
checked on Aug 17, 2019

Download(s)

64
checked on Aug 17, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.