Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33913
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Stasiūnaitienė, Eglė
Title: Neformaliai ir savaiminiu būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimo kompetencijų svarba profesijos pedagogams
Other Title: Importance of vocational training teacher competencies for assessing learning achievements acquired in non-formal and informal way
Is part of: Profesinis rengimas : tyrimai ir realijos = Vocational education: research and reality. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2009, nr. 17
Extent: p. 66-74
Date: 2009
Note: Straipsnis taip pat išverstas anglų k
Keywords: Kandidatas;Neformalusis mokymasis;Savaiminis mokymasis;Informavusis mokymasis;Mokymosi pasiekimai;Kompetencijos;Vertinimas;Candidate;Non-formal learning;Informal learning;Learning achievements;Competencies;Assessment
Abstract: Straipsnyje apžvelgiama neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo problematika. Užsienio šalių patirtis rodo, kad viena iš svarbiausių neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo ir kompetencijų pripažinimo sistemos infrastruktūros sudėtinių dalių yra darbuotojai, vertinantys neformaliai ir savaiminiu būdu įgytus mokymosi pasiekimus ir / ar padedantys kandidatui pasiruošti vertinimui. Šiame straipsnyje atskleidžiama profesijos pedagogų nuomonė apie tai, kokias neformaliai ir savaiminiu būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimo kompetencijas jie laiko svarbiomis atsižvelgdami į profesijos pedagogų plėtros poreikį
The article presents an overview of the issue of non-formal and informal learning achievement assessment and recognition. The experience of foreign countries shows that employees who assess learning achievements acquired in non-formal and informal learning and /or help the candidate to prepare for the assessment form one of the most important components of non-formal and informal learning achievement assessment and competence recognition system infrastructure. This article reveals the attitude of vocational teachers to what they consider to be the most important competencies for assessing learning achievements acquired in non-formal and informal learning, taking into account the need for vocational teacher development
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/33913/1/ISSN2029-8447_2009_N_17.PG_66_85.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33913
Affiliation(s): Edukologijos tyrimų institutas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos 2009, nr. 17
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

30
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.