European cinema on social media map: bridging cultural diversity and reaching audience in the era of digitalisation
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2016 | 12 | 62 | 86 |
„Socialiniams tinklams įsiliejus į visas mūsų gyvenimo sritis, filmus, kino industriją, atsirado ir kitų jomis besinaudojančių medijų.“ (Kuruca, 2013:99) Socialinės medijos kaip marketingo įrankis populiarina filmus ir kelia jų reitingus jiems dar nepasirodžius ekranuose. Šią strategiją dažniausiai naudoja pavienės kino filmų kompanijos, tačiau ar galima europinį kiną kaip visumą komunikuoti socialinėse medijose kartu skatinant jo įvairumą ir artėjimą prie auditorijos? Vis dėlto, jeigu norime nužymėti europinio kino kelią internetiniame žemėlapyje, turime suvokti komplikuotą europinio identiteto koncepciją, taip pat išmokti esmines socialinių medijų taisykles. „Europinio identiteto suvokimas ir apibūdinimas, ką jau kalbėti apie europinio kino identitetą, tai – nuolatinė kova su prieštaravimais, įtarumu, neapibrėžtumu ir painiava.“ (Everett, 2005: 7) Straipsnyje analizuojamas europinio kino socialiniuose tinkluose potencialas, supažindinama su esamomis Europos kino industrijos auditorijos plėtros vykdomomis praktikomis, pristatomos Europos komisijos iniciatyvos, tokios kaip Kūrybiška Europa ir viena jos paprogramių MEDIA. Europiniam kinui žymėti arba komunikuoti socialiniuose tinkluose pasitelkiamos įvairios strategijos bei koncepcijos, taip pat įtraukiami skirtingi suinteresuotieji. Todėl europinio kino pristatymas, žvelgiant iš institucinio lauko, toks pats svarbus kaip ir auditorijos bei tarpnacionalinio kino suvokimas.
“With the introduction of social media into every field of our life, cinema and film industry also has become a medium which benefits from social media” (Kuruca, 2013). As a tool of marketing, social networks increase popularity and ratings of film before it reaches the big screen. This strategy is often used by individual film production companies, but what if we take European cinema as a whole and try to bridge its diverse identity and reach the audience by “mapping” and communicating it on social media? However, if we want to put European cinema on social media map, we have to understand the complexity of European identity as well as learn the rules of social media marketing. “Understanding and defining European, let alone the identity of European cinema, involves an obsessive wrestling with contradictions, suspicions, and uncertainties, and that fundamental complexity” (Everett, 2005). This paper analyses the potential of mapping European cinema on social media as well as introduces current audience development practices of European cinema industry. It also looks into European commission initiative, Creative Europe MEDIA sub-program. Mapping or communicating European cinema on social media includes various strategies, concepts and various stakeholders’ interests, therefore, looking at European cinema from institutional point of view is as important as understanding potential audience of supranational cinema.
ISSN 2029-8668 (Online). This special issue was published with the financial support by Vytautas Magnus University in the framework of research cluster “European Public Sphere: Politics, Communication, Discourses” grant