Socialinio pedagogo veiklos galimybės profesinio informavimo sistemoje
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2008 | 16 | 51 | 58 |
Straipsnyje, analizuojant mokslinę literatūrą, dokumentus bei kiekybinio tyrimo rezultatus, aptariamos socialinio pedagogo veiklos galimybės profesinio informavimo sistemoje. Nagrinėjama profesinio informavimo kaip pirminės profesinio orientavimo grandies samprata. Aptariamos socialinio pedagogo kaip profesinio informavimo konsultanto veiklos funkcijos, jų realizavimas ugdymo institucijose. Pateikta bendrojo lavinimo mokyklų VIII–XII klasių mokinių, jų tėvų, klasės auklėtojų bei mokyklų vadovų apklausos rezultatų analizė. Pažymima, kad socialinių pedagogų vaidmuo vykdant bendrojo lavinimo mokyklų mokinių profesinį informavimą yra nepakankamas. Akcentuojama profesinio informavimo kompetencijos ugdymo įtraukimo į socialinio pedagogo rengimo studijų programas būtinybė.
The Paper, while analysing scientific sources, relevant documentation and results of the quantitative research, considers work opportunities of social educators within the vocational information system. It also investigates the concept of vocational information as the initial step of vocational guidance, reviews functional responsibilities of a social educator as a vocational information counsellor and realisation of these functions in education institutions. The Paper also contains the analysis of questionnaire filled in by 8–12 grade pupils of comprehensive schools, their parents, class tutors and heads of schools. It revealed that the role of social educators in rendering vocational information services to pupils of comprehensive schools was insufficient and, consequently identified the necessity to include the development of vocational information competences into the curricula of study programmes of social educators.