Bronislovo Bitino intelektinis palikimas hodegetikoje
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija | LT | |
LT |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2017 | 48 | 1 | 87 | 94 |
Straipsnyje aptariamas profesoriaus Bronislovo Bitino intelektinis palikimas hodegetikoje šiuolaikinės švietimo ir socialinės situacijos Lietuvoje kontekste. Prof. B. Bitinas – vienas ryškiausių šiuolaikinių edukologijos mokslininkų, turintis humanitarinių, socialinių ir tiksliųjų mokslų išsilavinimą, pasižymėjęs plačiu mokslinių interesų daugiatemiškumu, savo mokslinę veiklą susiejęs su ugdymo tyrimų diagnostika ir metodologija, ugdymo teorija ir auklėjimu, gilia analitine ir sistemologine mintimi. Jo indėlis tiek į pedagogų rengimą, tiek į pedagogikos mokslo sritį yra ne tik iškilus, bet ir ypatingas. Tai atskleidžia gausūs ir originalūs fundamentiniai darbai, edukologijoje įtvirtinantys pagrindines matematinės statistikos ir metodologijos idėjas. Remiantis ilgamečių teorinių ir empirinių tyrimų rezultatais, darbais, apibrėžiami edukologinių objektų mokslinio pažinimo ir mokslinio tyrimo pagrindai, apibūdinantys specifiškus ugdymo tikrovės aspektus ir padedantys edukologijai įsitvirtinti šiuolaikinėje mokslų sistemoje.
The article discusses the intellectual heritage of Professor Bronislovas Bitinas in the context of contemporary education and social situation in Lithuania. Prof. B. Bitinas is one of the most prominent contemporary educology scholars who holds the degrees in humanities, social sciences and mathematics and has a wide scientific interest in multi-ethnicity, his scientific activity was mainly related to diagnostics and methodology of educational research, education theory and education, deep analytical and systematic thought. His contribution both to the training of pedagogues and to the field of science of pedagogy is not only prominent, but also special. This is revealed by abundant and original fundamental works, which consolidate the basic ideas of mathematical statistics and methodology in educational science. Based on the results of many years of theoretical and empirical research, the works define the fundamentals of scientific knowledge and scientific research of educational objects, which describe specific aspects of educational reality and help to establish the science of education in the modern system of sciences.