Pedagogical methods promoting development of the multi-perspective attitude in early age children
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2018 | 132 | 4 | 81 | 98 |
Gebėjimai priimti kito požiūrį ir įvairiapusis vaikų požiūris yra jų socialinės kompetencijos pagrindas. Edukaciniu požiūriu yra svarbu atskleisti, kokie pedagogų taikomi būdai padeda vaikams ugdytis savo ir kito požiūrio supratimą, kito požiūrio priėmimą bei įvairiapusio požiūrio pradmenis. Straipsnyje aptariami savo ir kito požiūrio supratimo, kito požiūrio priėmimo gebėjimai (percepciniai, kognityviniai, afektiniai). Analizuojant kito požiūrio supratimo ir priėmimo raidos etapus ikimokyklinėje vaikystėje, atkreipiamas dėmesys į tai, kad ilgą laiką vizualinio-erdvinio požiūrio priėmimas ir socialinio arba psichologinio požiūrio priėmimas buvo tyrinėjami atskirai, remiantis skirtingais empiriniais metodais. Straipsnyje gretinami tyrėjų atskirai analizuoti socialinio požiūrio priėmimo ir vizualinio-erdvinio požiūrio priėmimo etapai, pateikiant autorių įžvalgas apie bendrus raidos dėsningumus. Straipsnyje taip pat sisteminami tyrimai, pagrindžiantys kito požiūrio priėmimo ir įvairiapusio požiūrio ugdymosi ypatumus. Pristatomas autorių atliktas kokybinis tyrimas, kurio tikslas – atskleisti pedagogų patirtį taikant kito požiūrio priėmimo skatinimo būdus 5–6 metų vaikų ugdymo procese. Tyrimas atskleidė, kad pedagogai taiko daug būdų, padedančių vaikams geriau suprasti savo požiūrį, suprasti ir priimti kito požiūrį, suprasti savo ir kitų priešingus požiūrius ir juos derinti. Tai yra būdai, padedantys vaikams daugiau sužinoti apie kitokius požiūrius: filmukais ar kitomis formomis pateiktos istorijos, padedančios emociškai įsijausti į kito situaciją; kūrybinės užduotys, skatinančios vaikus interpretuoti skirtingus požiūrius; bendrõs vaikų veiklos inicijavimas ir palaikymas; vaizduotę žadinančių žaidimų organizavimas ir vaikų įsitraukimo į šiuos žaidimus skatinimas; [...]
Children’s perspective-taking skills and multi-perspective attitudes comprise the basis for their social competence. From the educational point of view, it is particularly important to demonstrate the methods that promote children’s understanding of their own and others’ perspectives, since these enable them to develop a multi-perspective attitude. The article discusses perspective-taking skills (perceptive, cognitive, affective) and shows the stages of the development of perspective-taking skills in early childhood through discussion of research on social perspective-taking and visuospatial perspective-taking. The article also attempts to synthesise the conclusions of research with respect to the development of perspective-taking and the multi- perspective attitude. Qualitative research is presented through which the methods utilised by teachers to develop the perspective-taking capacities of groups of 5-6 year olds are demonstrated.
Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|
Pedagogika | 0.4 | 0.275 | 0.193 | 2019 | Q4 |