Olimpinio švietimo humanistinës ištakos, perspektyvos ir problemos
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006 | 3 | 10 | 14 |
Šiuolaikinėmis sąlygomis olimpizmas, olimpinis sportas ir olimpinis švietimas, natūraliai plėtodamasis su tautine kultûra, įaugo į nepriklausomos Lietuvos valstybės kultûrinį gyvenimą, tapo svarbiu tautos fizinės ir dvasinės stiprybės ugdymo šaltiniu. P. de Coubertinas tikėjo, kad visi žmonės, o svarbiausia – visais gyvenimo etapais gali siekti sportinio tobulumo. Jis, atgaivinęs olimpines žaidynes, troško, kad olimpizmo propaguotojai paverstų pasaulį gera vieta gyventi. P. de Coubertnas sukomponavo ir pateikė žmogaus darnaus vystymosi koncepciją, kurioje ypač akcentuojamas žmogaus mokymasis, skirtas ne tik protui, intelektui, bet ir kūnui. Todėl ir olimpinis švietimas reiškia tiek fizinį, tiek ir protinį lavinimą. Jis suteikia vaikams ir jaunimui žinių, kad sportavimas visą gyvenimą yra bûtinas papildymas kitoms veiklos sritims, siekiant ugdyti ir palaikyti identiškumo jausmą. Apibendrinant olimpinio švietimo raidos tendencijas pasaulyje galima teigti, kad olimpinis sąjūdis, olimpinės žaidynės, olimpinis švietimas yra amžini, skirti darniam žmogaus vystymuisi, sporto ir kultūros, mokslo ir sveikatos jungčiai. Svarbiausia – olimpinis švietimas turi tapti pagrindiniu kultûros varikliu. Taigi sporto reikšmė asmenybės formavimui, tiesos ir dvasingumo kaip amžinų vertybių įtvirtinimui, neužmirštant moralės, kultûros, etikos normų, pagarbos žmogaus orumui, kūrybai, labai didelė. Žinotina, kad ateitis aukščiau už dabartį. Olimpiniame švietime bûtina sujungti sportą su kultûra, išsiauklėjimu ir išsimokslinimu žmogaus gerovei Tik plėtojant ir gilinant olimpizmo idėjas galima suvokti tautos reikmes ir galimybes. Tačiau visada turi supti gera nuotaika ir šilta dvasinė atmosfera. Olimpizmo mokslo tiesa – tai aukščiausia sporto vertybė.
Nowadays Olympism, Olympic sport and Olympic education in their natural development grew into the cultural life of independent Lithuania and become an essential source of physical and spiritual education of our nation. P. de Coubertin believed that all people and in all stages of their life are able to pursuit for sport excellence. While reviving Olympic Games he aspired for the supporters of Olympism to make the world a good place to live. Alongside to the fair play, idea of peace is crucial today, and it stimulates specific cultural understanding of other nations. P. de Coubertin also designed and presented conception of harmonious overall development of human being, with special emphasize on education, directed not only towards intellect, but also body. Thus, Olympic education means physical as well as mental education. It gives young people knowledge on the fact that doing sports during all oneÿs life is necessary complementation to the other activity areas, helping to develop and maintain sense of identity. Summarising scientific trends of Olympic education development in the world we maintain that Olympic movement, Olympic Games, Olympic education are crucial for development of harmonious human being, for the consolidation of sport and culture, science and health, good role models and respect to the Olympic principles. So, role of sport is extremely important in personality shaping, embedding truth and spirituality as eternal values, respecting moral culture, ethical norms, human dignity and creativity. Main objective of Olympic education is linking sport and culture.[...]