Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/1101
Options
Reklaminės žinutės šaltinio įtakos reklamos efektyvumui modeliavimas: teorinis aspektas
Type of publication
Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Title
Reklaminės žinutės šaltinio įtakos reklamos efektyvumui modeliavimas: teorinis aspektas
Other Title
Modeling of the impact of advertising source on advertising effectiveness: theoretical insights
Publisher
Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas
Date Issued
2015
Extent
p. 49-61
Is part of
Organizacijų vadyba : sisteminiai tyrimai. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2015, [T.] 73
Description
ISSN 2335-8750 (Online)
Field of Science
Abstract
Theoretical aspects of the impact of advertising source on advertising effectiveness are being analysed in the article. Since advertising is one of the most popular means of marketing communication, increasing the effectiveness of advertising is an object of focus that increases the possibility to achieve the aim of marketing communication. As advertising source is one of the elements of advertisement, the aim of the article is to elaborate the theoretical model of the impact of advertising source on advertising effectiveness. While achieving the aim of the article, the analysis and synthesis of the scientific literature is provided. As a research result, factors influenced by advertising source that impact advertising effectiveness are identified and a theoretical model of the impact of advertising source on advertising effectiveness is elaborated.
Straipsnyje analizuojami reklaminės žinutės šaltinio įtakos reklamos efektyvumui teoriniai aspektai. Reklama yra viena dažniausių marketingo komunikacijos priemonių, todėl reklamos efektyvumo didinimas tampa siektinu daugelio organizacijų tikslu, padedančiu įgyvendinti marketingo komunikacijos tikslus. Kadangi reklaminės žinutės šaltinis yra vienas svarbiausių reklamos elementų, straipsnio tikslu tapo teorinio reklaminės žinutės šaltinio įtakos reklamos efektyvumui modelio sukūrimas. Siekiant straipsnio tikslo, atlikta mokslinės literatūros analizė ir sintezė. Atlikus tyrimą, nustatyti veiksniai, kuriems reklaminės žinutės šaltinis daro įtaką – sąlygoja reklamos efektyvumą, bei sudarytas teorinis reklaminės žinutės šaltinio įtakos reklamos efektyvumui modelis.
Type of document
type::text::periodical::journal::contribution to journal::journal article::research article
ISSN (of the container)
1392-1142
Other Identifier(s)
VDU02-000018223
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Bibliographic Details
32
google-scholar
Check