Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/89557
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Sankauskienė, Tatjana
Title: Dėstytojo veiksmai, užtikrinantys efektyvų ir kokybišką inžinerinių specialybių studijų procesą –ASU atvejis
Other Title: Teacher‘s activities, which assure an effective study process of high quality for the students of engineering specialties. the case of ASU
Is part of: Role of higher education institutions in society: challenges, tendencies and perspectives = Aukštųjų mokyklų vaidmuo visuomenėje: iššūkiai, tendencijos ir perspektyvos. Alytus: Alytaus kolegija, 2016, nr. 1 (5)
Extent: p. 208–213
Date: 2016
Keywords: Studijų procesas;Kokybės ir efektyvumo užtikrinimas;Medžiagų atsparumo dalykas;Study process;Assurance of effectiveness and quality;Strength of Materials study subject
Abstract: Straipsnyje analizuojama dėstytojo veikla, kuria siekiama užtikrinti efektyvų ir kokybišką studijų procesą dėstant Aleksandro Stulginskio universiteto inžinerinių specialybių studentams. Autorė pristato dalyko „Medžiagų atsparumas“ dėstymo metodikos pagrindinių aspektų sąsajas su iškylančiomis studijų proceso problemomis. Remiantis edukologijos srities mokslinės literatūros analize, autorės asmenine patirtimi ir studentų apklausų rezultatais, buvo sudarytas studijų proceso efektyvumo ir kokybės požymių modelis, išvardinantis efektyvaus ir kokybiško studijų proceso požymius, tokius, kaip palanki edukacinė aplinka, atsakomybe, bendravimu ir bendradarbiavimu pagrįsta dalyvių sąveika, kt. Nagrinėjami edukacinio proceso iššūkių įveikimo veiksmai, reikalaujantys ne tik dėstytojų atsakomybės už besimokančiųjų įtraukimą į studijų procesą, bet ir studentų atsakomybės už studijų rezultatus
In this paper, teacher‘s activities, which is meant to assure an effective study process of high quality for the students of engineering specialties in Aleksandras Stulginskis University, are analyzed. Author of this paper introduces the relation between the main aspects of methodology used in teaching the study subject of Strength of Materials and the occurring problems of study process. Based on the analysis of literature in the field of education science, author’s personal experience and the results of students’ surveys, a model of features of an effective study process of high quality such as beneficial educational environment or learning interaction based on responsibility, communication and collaboration, etc., is introduced. The actions needed in order to undergo the challenges of education process are analyzed. These actions require not only teacher’s responsibility for students’ involvement into the study process, but also students’ responsibility for their study results
Internet: https://alytauskolegija.lt/wp-content/uploads/2014/09/2016-konferencijos-leidinys-G.pdf
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.14 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Jan 7, 2020

Download(s)

8
checked on Jan 7, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.