Varančiųjų ratų buksavimo ir priekabos bei traktoriaus masių santykio sąveikos tyrimas
Date |
---|
2007 |
Straipsnyje pateiktas priekabos ir traktoriaus masių santykio, varančiųjų ratų buksavimo ir kelio (dirvos) sąlygų tarpusavio sąveikos teorinis tyrimas. Sudarytos ir analizuojamos buksavimo priklausomybės nuo priekabos ir traktoriaus masių santykio. Teorinių tyrimų daviniai buvo patikrinti eksperimentiškai traktoriniais transporto agregatais, sudarytais iš traktoriaus ir priekabos bei puspriekabės. Nustatyta, kad traktoriniai transporto agregatai, sudaryti iš skirtingų mašinų, atitinkantys tą patį masių santykį mp/ m (priekabos (puspriekabės) bei traktoriaus nevaromiesiems ratams mp ir traktoriaus varomiesiems ratams tenkančių masių m santykį) tomis pačiomis kelio ir dirvos sąlygomis, buksuoja analogiškai. Priekabos ir traktoriaus masių, jų santykio mp/m bei varančiųjų ratų buksavimo tarpusavio ryšio nustatymui sudaryta nomograma.
The article presents relative testing results of trailer and tractor weight ratio, slippage of the driving wheels and road - soil conditions. The tractor with transport aggregates have been compiled by different machines, which mass ratio mp/m was the same. The whul slippage an the same road - soil conditions is similu when weigt ratio of taniler and tractor not driving wheels mp and muss of tractors driving wheels m is same m,/m can be used as indicator, characterizing the properties of tractor transport aggregates. Nomogram on stubble for interface between the mass of trailer and tractor, theirs ratio and the wheel slippage is presented The nomogram for operative selection of the optimal ballast weights and the place of its fit was created, when is known instantaneous wheel slippage.