Options
Biografinio tyrimo galimybės tiriant magistrantų tarpkultūrinės kompetencijos ugdymąsi socializacijos procese
Šiaulių universitetas, e.virgailaite@cr.su.lt | LT | |
LT |
Date Issued |
---|
2012 |
Tarpkultūrinės kompetencijos ugdymas tampa vis aktualesne tyrimų tema atsižvelgiant į globalizacijos procesus. Tarpkultūrinė kompetencija yra sudėtingas, multidimensinis konstruktas, ugdomas visą žmogaus gyvenimą. Ji įtraukia visus socializacijos veiksnius (šeimą, mokyklą, bendraamžių grupes ir pan.), aprėpia formalaus, savaiminio, neformalaus mokymosi formas, vyksta visą žmogaus gyvenimą, įveiklina žmogaus turimą patirtį. Todėl svarbu suprasti šios kompetencijos prigimtį, formavimosi iki mokymosi aukštojoje mokykloje ypatumus ir įvertinti visus socializacijos ir ugdymo veiksnius, lemiančius tarpkultūrinės kompetencijos ugdymą. Straipsnyje naudojamas biografinio naratyvo metodas – pasakojimas – padeda atskleisti kiekvieno tyrime dalyvaujančio asmens subjektyvumo išraišką, savo praeities rekonstrukcijas ir interpretacijas. Biografinis naratyvas yra subjektyvi realybės interpretacija, išreiškia vidinį subjekto pasaulį, jo asmeninį Aš ir gyvenamąją patirtį, parodo, kaip konstruojama kasdienė individo patirtis ir prasmių horizontas. Biografinis metodas leidžia suprasti individo identiteto kaitą, kas vyksta su asmeniu, jo savojo Aš projektu – kaip vyksta asmens gyvenimo pasikeitimas socialinių pokyčių kontekste, leidžia atskleisti, kaip jo identitetas besivystydamas sąveikauja ir paveikiamas įvairių socialinių struktūrų.
Recenzentai : prof. habil. dr. Bronius Bitinas (LEU); prof. dr. Asta Valackiene (KTU)