Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/46084
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Ekologija ir aplinkotyra / Ecology and environmental sciences (N012)
Author(s): Bendokienė, Inga;Gražulevičienė, Regina
Title: Road traffic flow and environmental noise in Kaunas city
Other Title: Kelių transporto srautų intensyvumas ir jų keliamas triukšmas Kauno mieste
Is part of: Aplinkos tyrimai, inžinerija ir vadyba = Environmental research, engineering and management. Kaunas : Technologija, 2007, nr. 1(39)
Extent: p. 49-54
Date: 2007
Keywords: Noise level;Road traffic flow;Noise level forecast
Abstract: Tyrimo tikslas – nustatyti priklausomybę tarp kelių transporto srautų intensyvumo ir jų keliamo triukšmo Kauno miesto Centro ir Eigulių seniūnijose. Tyrimui naudoti Kauno miesto savivaldybėje sukaupti triukšmo bei transporto intensyvumo duomenys. Transporto srautų intensyvumas dieną, vakare ir naktį Centro seniūnijoje matuotas 74 taškuose, Eigulių seniūnijoje – 14 taškų. Triukšmo matavimai atlikti tuose pačiuose taškuose ir tuo pačiu metu, kaip ir tiriant transporto srautų intensyvumą. Duomenims apdoroti buvo pasitelktos geografinių informacinių (GIS) sistemų technologijos ir SPSS 12.0.1 statistinės analizės paketas. Tyrimų rezultatai parodė, kad Kauno miesto Centro seniūnijoje vidutinis ekvivalentinis triukšmo lygis dieną buvo 67,7 dBA, vakare – 63 dBA, naktį – 57,8 dBA, o Eigulių seniūnijoje – atitinkamai 70 dBA, 68,6 dBA ir 65,1 dBA. Didžiausias transporto srautų intensyvumas stebėtas piko metu: dieną pagrindinėse gatvėse apie 2000 aut./val, vakare – apie 1600 aut./val., naktį – apie 250 aut./val. Nustatyta tiesinė priklausomybė tarp transporto srautų intensyvumo ir jų keliamo triukšmo. Padidėjus krovininio transporto proporcijai 2 proc., gatvėse, kuriose transporto srautas didesnis nei 300 aut./val, triukšmo lygis padidėtų 1,1 dBA, esant transporto srautui mažesniam nei 200 aut./val., triukšmo lygis padidėtų 1,8 dBA. Kauno žemutinės miesto dalies ir Eigulių seniūnijos pagrindinėse gatvėse vidutinis triukšmo lygis įvairiu paros laiku viršija higienos normas 12,7–18,6 dBA. Kauno mieste įgyvendinant, aplinkos sveikatos politiką, ypatingas dėmesys turi būti teikiamas kelių transporto srautų triukšmui mažinti miesto centre
The aim of the study was to assess the link between the road traffic flow and environmental noise in Kaunas city. The ecological study was conducted in two districts of Kaunas city. Traffic flow and noise level were measured in Kaunas downtown main streets (74 points) and in Eiguliai main streets (14 points). GIS and statistical software SPSS 12.0.1 were used for the data analysis. The study results showed that the equivalent noise level in Kaunas downtown at the day time was 67.7 dBA, in the evening – 63 dBA, at the night time – 57.8 dBA and in Eiguliai it was 70 dBA, 68.6 dBA and 65.1 dBA, respectively. Those results showed that the noise level exceeded the hygiene standard from 12.7 dBA to 18.6 dBA. The highest traffic flow was on the rush hour in the main downtown streets - 2000 veh./hour, 1600 veh./hour in the afternoon, and 250 – veh./hour at night. The findings suggested the relationship between the traffic noise level and the traffic flow in Kaunas downtown and Eiguliai district, a correlation coefficient being r=0.62 and r=0.85. An increase in heavy transport by 2 percent would increase the traffic noise by 1.1 dBA in the streets with the traffic flow of 300 veh./hour or more, and by 1.8 dBA with the traffic flow of 200 veh./hour or less
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/46084
Affiliation(s): Aplinkotyros katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml12.6 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

125
checked on May 1, 2021

Download(s)

14
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.