Road traffic flow and environmental noise in Kaunas city
Date |
---|
2007 |
Tyrimo tikslas – nustatyti priklausomybę tarp kelių transporto srautų intensyvumo ir jų keliamo triukšmo Kauno miesto Centro ir Eigulių seniūnijose. Tyrimui naudoti Kauno miesto savivaldybėje sukaupti triukšmo bei transporto intensyvumo duomenys. Transporto srautų intensyvumas dieną, vakare ir naktį Centro seniūnijoje matuotas 74 taškuose, Eigulių seniūnijoje – 14 taškų. Triukšmo matavimai atlikti tuose pačiuose taškuose ir tuo pačiu metu, kaip ir tiriant transporto srautų intensyvumą. Duomenims apdoroti buvo pasitelktos geografinių informacinių (GIS) sistemų technologijos ir SPSS 12.0.1 statistinės analizės paketas. Tyrimų rezultatai parodė, kad Kauno miesto Centro seniūnijoje vidutinis ekvivalentinis triukšmo lygis dieną buvo 67,7 dBA, vakare – 63 dBA, naktį – 57,8 dBA, o Eigulių seniūnijoje – atitinkamai 70 dBA, 68,6 dBA ir 65,1 dBA. Didžiausias transporto srautų intensyvumas stebėtas piko metu: dieną pagrindinėse gatvėse apie 2000 aut./val, vakare – apie 1600 aut./val., naktį – apie 250 aut./val. Nustatyta tiesinė priklausomybė tarp transporto srautų intensyvumo ir jų keliamo triukšmo. Padidėjus krovininio transporto proporcijai 2 proc., gatvėse, kuriose transporto srautas didesnis nei 300 aut./val, triukšmo lygis padidėtų 1,1 dBA, esant transporto srautui mažesniam nei 200 aut./val., triukšmo lygis padidėtų 1,8 dBA. Kauno žemutinės miesto dalies ir Eigulių seniūnijos pagrindinėse gatvėse vidutinis triukšmo lygis įvairiu paros laiku viršija higienos normas 12,7–18,6 dBA. Kauno mieste įgyvendinant, aplinkos sveikatos politiką, ypatingas dėmesys turi būti teikiamas kelių transporto srautų triukšmui mažinti miesto centre.
The aim of the study was to assess the link between the road traffic flow and environmental noise in Kaunas city. The ecological study was conducted in two districts of Kaunas city. Traffic flow and noise level were measured in Kaunas downtown main streets (74 points) and in Eiguliai main streets (14 points). GIS and statistical software SPSS 12.0.1 were used for the data analysis. The study results showed that the equivalent noise level in Kaunas downtown at the day time was 67.7 dBA, in the evening – 63 dBA, at the night time – 57.8 dBA and in Eiguliai it was 70 dBA, 68.6 dBA and 65.1 dBA, respectively. Those results showed that the noise level exceeded the hygiene standard from 12.7 dBA to 18.6 dBA. The highest traffic flow was on the rush hour in the main downtown streets - 2000 veh./hour, 1600 veh./hour in the afternoon, and 250 – veh./hour at night. The findings suggested the relationship between the traffic noise level and the traffic flow in Kaunas downtown and Eiguliai district, a correlation coefficient being r=0.62 and r=0.85. An increase in heavy transport by 2 percent would increase the traffic noise by 1.1 dBA in the streets with the traffic flow of 300 veh./hour or more, and by 1.8 dBA with the traffic flow of 200 veh./hour or less.